سلامت نیوز:رئیس ستاد طرح جامع توانمندسازی زنان سرپرست خانوار گفت: اجرای کشوری طرح جامع زنان سرپرست خانوار نیازمند تصویب آن برنامه ششم توسعه است.
سهیلا جلودارزاده ، رئیس ستاد طرح جامع توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در گفتگو با مهر درباره طرح جامع توانمندسازی زنان سرپرست خانوار که چندی پیش معاون رئیس جمهور در امور زنان از فازپایانی پایلوت این طرح در شهر ری خبر داده است ، گفت: اجرای پایلوت طرح در شهر ری برای ما بایدها و نبایدها را مشخص کرد.

وی با اشاره به اینکه هنوز همه خانم های ساکن در شهرری تحت پوشش قرار نگرفته اند ، بیان کرد : بخش شهری در مناطق ۱۵ و ۲۰ شهرداری تحت پوشش شهرداری و ستاد توانمندسازی زنان سرپرست خانوار شهرداری است و مناظق روستایی نیز شامل طرح تأمین روستا می شود .

جلودارزاده تصریح کرد : به طور مثال اکنون در حال پیگیری طرح پوشاک در شهرستان ری هستیم که می تواند تعداد زیادی از خانم ها را شاغل کند.

رئیس ستاد طرح جامع توانمندسازی زنان سرپرست خانوار با اشاره به تحریم ها، بیان کرد : اقدامات بزرگ نیازمند امکانات بسیاری است که اکنون در اختیار نداریم اما در طرح پایلوت توانستیم مشکلات را شناسایی کنیم و چالش ها مشخص شده است .

به گفته وی هدف از اجرای طرح به صورت پایلوت نیز این بوده است که مشکلات شناسایی شده در برنامه ششم توسعه اصلاح شود .

وی ادامه داد : در حال حاضر نیازمند بانک اطلاعات جامع زنان سرپرست خانورا برای کل کشور هستیم که باید در برنامه ششم مورد توجه قرار گیرد. تدوین برنامه از الزامات کار است و ما اکنون صندوق حمایت از زنان کارآفرین را در برنامه ششم پیشنهاد داده ایم.

جلودارزاده بیان کرد : در بخش روستایی ؛ تأمین مالی خر برای حاشیه نشین های شهرری فعال شده و قرار است روستا به روستا صندوق کارآفرینی امید حمایت های لازم رابرای ایجاد شغل و شروع به کار افراد انجام دهد .

وی تصریح کرد : در مورد تهران شهرداری ها فعال هستند اما کشوری شدن این طرح بستگی به برنامه ششم توسعه دارد و نحوه تصویب آن . باید با در نظر گرفتن زنان سرپرست خانوار در برنامه ششم عزم ملی ایجاد شود . دولت در جهت اصلاح برنامه پیشنهاداتی را مطرح کرده است که امیدواریم با توجه به شرایط موجود و اولویت ایتام و زنان سرپست خانوار به این موضوع توجه شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha