سلامت نیوز:معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: دو هزار ماسک و 203 سبد غذایی دیروز و امروز بین مردم توفان زده چهار روستای زابل توزیع شد.

حسن مصفا روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: همزمان با فرا رسیدن فصل توفان های 120 روزه در سیستان، گروه های امدادی جمعیت هلال احمر به همراه تجهیزات مورد نیاز در منطقه حضور پیدا کردند.
وی ادامه داد: نیروهای امدادی روز گذشته و امروز با توجه به وزش باد شدید همراه با گرد و خاک اقدام به توزیع ماسک و سبد غذایی در نقاط توفان زده شمال استان کردند که تاکنون علاوه بر توزیع ماسک و سبد غذایی در چهار روستای زابل، 165 سبد غذایی نیز در اختیار مردم 2 روستای زهک قرار گرفته است.
معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: 9 تیم امدادی جمعیت هلال احمر در شمال استان تا پایان فصل توفان ها در حالت آماده باش و ارائه خدمت به مردم منطقه هستند.
کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به وزش باد همراه با گرد و خاک وضعیت جوی امروز در ایستگاه فرودگاهی زابل به پنج برابر شرایط ناسالم و 1،5 برابر شرایط بحرانی رسیده است.
مرتضی فرجی افزود: هم اینک سرعت وزش باد همراه با گرد و خاک در سیستان 65 کیلومتر بر ساعت است که پیش بینی می شود تا پایان روز به حدود 70 کیلومتر بر ساعت برسد.
وی ادامه داد: در این مدت میزان غلظت ذرات معلق در هوای ایستگاه فرودگاهی زابل به 698 میکرو گرم بر متر مکعب معادل 1،5 برابر حد بحران و پنج برابر حد مجاز رسیده است.
وی با بیان اینکه حداقل شعاع دید افقی در ایستگاه فرودگاهی زابل هزار و 200 متر و در زهک 800 متر گزارش شده است گفت: وزش باد شدید و در نقاط مستعد توفان گرد و خاک امروز و فردا در شمال استان ادامه دارد.
استان سیستان و بلوچستان به دلیل بروز خشکسالی 17 ساله و وزش بادهای موسمی 120 روزه در سیستان و مونسون در دریای عمان و سواحل چابهار همواره با بادها و توفان های شدید و گرد و غبار روبروست که بعضا سبب کاهش دید و آلودگی هوا بیشتر از 20 برابر حد استاندارد می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha