رئیس سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهر تهران ضمن ارائه توضیحاتی درباره باغ اراج که اخیراً به آتش کشیده شده است، گفت: شهرداری در حال پیگیری تملک این باغ و تبدیل آن به پارک عمومی است.

سلامت نیوز:رئیس سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهر تهران ضمن ارائه توضیحاتی درباره باغ اراج که اخیراً به آتش کشیده شده است، گفت: شهرداری در حال پیگیری تملک این باغ و تبدیل آن به پارک عمومی است. 

به گزارش سلامت نیوز به نقل از تسنیم، علی محمد مختاری در جریان یکصد و هشتاد و سومین جلسه علنی شورای شهر تهران درباره موضوع باغ اراج توضیح داد و گفت: این باغ 29 هزار و 600 مترمربع وسعت دارد و پرونده پلاک ثبتی آن مربوط به اداره اوقاف شمیران است.به‌گفته وی در سال 83 باغ مذکور به کمیسیون تشخیص باغات ارجاع شد و پس از بررسی کارشناسی مشخص شد 1414 اصله درخت سبز مثمر و غیرمثمر و 67 اصله درخت خشک‌شده در این عرصه وجود دارد.

رئیس سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهر تهران افزود: علاوه بر جرایم قانونی پیش‌بینی شده برای خشک کردن درختان رأی صادر شده در کمیسیون بدوی مبنی بر این بود که شهرداری نسبت به تملک ملک و تبدیل آن به پارک عمومی اقدام کند.

وی با بیان اینکه مالک اخیراً حدود سه‌چهارم درختان این باغ را به آتش کشیده است خاطرنشان کرد: روز جمعه کارشناسان سازمان به محل اعزام شدند و به‌رغم ممانعت مالک نسبت به ورود آنها، به هر ترتیبی بود وارد شده گزارش مربوطه را تهیه کردند.مختاری با بیان اینکه شکایت مربوطه صبح روز شنبه تسلیم دادسرای ناحیه 7 تهران شده است خاطرنشان کرد: رونوشت این شکایت در اختیار معاون دادستان عمومی و انقلاب نیز قرار گرفته است.

وی با اشاره به صراحت قانون مبنی بر اینکه در صورت تخریب به‌صورت عمدی باید به‌نفع محرومان و مستضعفان تملک و تبدیل به پارک عمومی شود، افزود: سازمان پارک‌ها طی سه ماه اخیر 53 پرونده با این موضوع را تسلیم دادسرای ناحیه 7 تهران کرده است تا در صدور رأی مربوطه نسبت به تملک آن اقدام کنند.

مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران نیز که شخصاً از این باغ بازدید کرده بود، گفت: لازم است به مالک یادآوری کنم که حتی تمام درختان باغ را بسوزاند برابر قانون هرگز نمی‌تواند در این عرصه ساختمان سازی کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha