سه‌شنبه ۲۴ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۵

مدیرکل امور اجتماعی استانداری تهران با اشاره به لزوم مشارکت همه دستگاه‌ها برای مقابله با مشکلات موجود در محله «هرندی» تاکید کرد: هرندی به بارانداز آسیب‌های اجتماعی تبدیل شده و حل معضلات آن نیازمند برعهده گرفتن وظایف توسط دستگاه‌های مختلف است.

سلامت نیوز:مدیرکل امور اجتماعی استانداری تهران با اشاره به لزوم مشارکت همه دستگاه‌ها برای مقابله با مشکلات موجود در محله «هرندی» تاکید کرد: هرندی به بارانداز آسیب‌های اجتماعی تبدیل شده و حل معضلات آن نیازمند برعهده گرفتن وظایف توسط دستگاه‌های مختلف است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، سیاوش شهریورگفت: طرح قرارگاه فوریت‌های خدمات اجتماعی که شهرداری تهران آن را "انضباط اجتماعی" می نامد طرحی است شامل کل شهر تهران تا بتواند معتادان متجاهر و افراد آسیب دیده را ساماندهی کند. درحقیقت در قالب این طرح تلاش می شود متکدیان، معتادان متجاهر، زنان کارتن خواب و برخی آسیب‌های اجتماعی دیگر که موجب آلوده شدن سیمای شهر تهران می‌شوند را ساماندهی کنیم.
وی تاکید کرد: در راستای اجرای این طرح باید همه ادارات متولی از جمله بهزیستی، کمیته امداد، ثبت احوال و پلیس وظایف خود را در تعامل و همیاری با سایر دستگاه‌ها به درستی انجام دهند.


شهریور با اشاره به اجرای این طرح در منطقه 12 به عنوان طرحی مطالعاتی و پایلوت گفت: با توجه به غلظت بالای آسیب‌های اجتماعی و سیمای نامطلوب شهری در این محدوده که علت‌های گوناگونی از جمله سابقه تاریخی دارد این طرح به اجرا گذاشته شده است. چراغ کار و زندگی در طول سنوات گذشته در برخی محدوده های این منطقه خاموش شده است و خانه های بزرگ توسط برخی افراد ناباب خریداری شده و به پاتق‌های آسیب تبدیل شده است.


وی ابراز امیدواری کرد قرارگاه فوریت‌های خدمات اجتماعی در منطقه 12 بتواند برنامه‌های تدوین شده و اقدامات موثری را اجرایی کند. این طرح از پیش مورد مطالعه قرار گرفته است و در خلال آن رفتارها و وظایف دستگاه‌های ذیربط با اولویت ایجاد امنیت به طور دقیق پیش بینی شده است.
مدیرکل امور اجتماعی استانداری تهران تاکید کرد: متاسفانه در این منطقه به ویژه محله هرندی زنجیره‌ای از آسیب‌های اجتماعی ایجاد شده است که قصد داریم این زنجیره را پاره کنیم و در نخستین جلسه قرارگاه نیز تصمیم گیری شد که از تمام ظرفیت دستگاه ها برای ساماندهی و مقابله با آسیب‌های اجتماعی استفاده شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha