چهارشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۵:۲۱
کد خبر: 16181

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی به دنبال شروع فصل گرم سال و احتمال مواجهه با بیماری‌های منتقله از آب و غذا، از تشدید نظارت‌ها بر اماكن عرضه مواد غذایی تحت پوشش این دانشگاه، خبر داد و گفت: آزمایشات مكرر آب‌های مصرفی برخی مناطق و روستاها نیز در دستور كار مراكز بهداشت محیط دانشگاه قرار دارد.

دكتر رمضان خانی در گفت‌وگو با  ایسنا، طبق برنامه تنظیم شده، با گرم شدن هوا، توجه بیشتر نسبت به بیماری‌های منتقله از طریق آب و غذا در دستور كار مراكز بهداشت محیط دانشگاه‌ها قرار می‌گیرد. بر این اساس كنترل‌ بر آب‌های آشامیدنی و دستفروش‌ها تشدید می‌شود.

وی ادامه داد: در ایام گرم سال نظارت‌ بر مكان‌هایی كه امكان مسمومیت‌های جمعی و غذایی نسبت به سایر مواقع سال بیشتر است، افزایش می‌یابد. به این ترتیب در رابطه با فروش تنقلات و فعالیت دستفروش‌ها نیز با هماهنگی شهرداری و نیروی انتظامی مداخلات لازم صورت می‌گیرد.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی، گفت: به دنبال شروع فصل گرم سال و به منظور جلوگیری از بیماری‌های منتقله از آب و غذا، آزمایشات مكرر آب‌های مصرفی برخی مناطق و روستاها نیز در دستور كار مراكز بهداشت محیط دانشگاه قرار می‌گیرد. همچنین خارج از ساعات اداری و به صورت سرزده، بازدید‌هایی از محل عرضه مواد غذایی و تفرجگاه‌ها صورت می‌گیرد.

دكتر رمضان خانی با بیان این كه شماره‌های رسیدگی به شكایات برای هر منطقه در نظر گرفته شده و در این رابطه به مغازه‌های آن منطقه نیز اطلاع‌رسانی شده است، گفت: كمیته‌ای ویژه در معاونت امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی و مراكز بهداشت محیط دانشگاه برای رسیدگی به موارد گزارش شده فعال است. در مجموع عملیات و فعالیت‌های امور بهداشتی دانشگاه‌ نسبت به فصل و موقعیت مربوطه، تشدید می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha