پنجشنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۰
کد خبر: 161822

برخی از افراد، دچار اختلال‌های روانی در زمینه جنسی هستند و برای رفع نیازهای جنسی خود اقدام به خودارضایی می‌کنند. خودارضایی، نوعی بیماری است که دلایل خاصی هم برای ابتلا به آن وجود دارد.

چگونه می‌توان خودارضایی را درمان کرد؟

به گزارش سلامت نیوز، دکتر محمدرضا صفری‌نژاد در این باره به سلامانه گفت: «قرار داشتن در موقعیت‌هایی که از نظر فانتزی باعث برانگیخته شدن حس جنسی می‌شوند، می‌تواند شانس علاقه به خودارضایی را افزایش دهد». وی تاکید کرد که برای پیشگیری از خودارضایی، پیش از هر چیزی، اراده شخصی و قوی لازم است.

بیشتر بدانید : آیا اکثر مردم خودارضایی می کنند؟


وی اضافه کرد: «در درجه دوم، فرد باید از موقعیت‌هایی که سبب برانگیختگی جنسی او می‌شود (مثل دیدن، خواندن، شنیدن و افکار فانتزی) پرهیز کند». این جراح و متخصص کلیه و مجاری ادراری یادآور شد که در بعضی از موارد که خودارضایی شدت خیلی زیادی پیدا می‌کند، می‌توان با تجویز داروهای خاصی، به بیمار کمک کرد تا این رفتار را ترک کند اما لازمه این نوع درمان، پذیرفتن بیماری از سوی بیمار و همکاری او برای درمان است.


صفری‌نژاد ادامه داد: «افرادی که تمایل به ترک خودارضایی دارند باید ورزش، فعالیت‌های اجتماعی و پیاده‌روی را در مواردی که دچار برانگیختگی جنسی می‌شوند، جایگزین خودارضایی کنند. ورزش، یکی از بهترین راه‌های درمان و دوری از خودارضایی است».

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • میهریار ۰۰:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۷
    6 13
    خیلی جالب است اظهار نظر یک جراح کلیه در مورد خود ارضایی / احتمالا از یک روانشناس خواسته می شود در مورد بیماری کلیوی نظر دهد/ آیا ما در سال 2015 زندگی می کنیم؟!!!!!!!
    • محمد ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
      8 2
      تحت توجه شما خودارضایی به کلیه و ... ربط داره
  • امید ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    12 3
    تقریبا 20 الی 30 درصد پسرها به علت باهوش بودن یا مذهبی درست وحسابی بودن( چون خیلی از افراد به ظاهر مذهبی را دیدم که چندین سال خودارضایی کردن) و اموزش از طرف پدر یا بزرگتری گرفتن یا این کار را انجام نمیدن یا قبل از اینکه عوارض خیلی شدید و جبران ناپذیر به خود بزنن ترک میکنن ولی تقریبا 80 درصد چنان گرفتار میشن که به خاطر عوارضش مثل زود انزالی و اسیب به دستگاه تناسلی و ضعف قوای جنسی تا اخر عمرشون پشیمانی ومشکلاتش رو باید بکشن. اراده خود جوان خیلی مهم ولی واقعا نوجوانی که در بحران بلوغ جنسی اطلاعات کم درستی دریافت میکنه و از طرفی اطلاعات اشتباه درباره فواید خود ارضایی!!! و هجوم فیلمهای مستهجن و دیدن دختران بد حجاب که به گفته روانشناسان از دختران برهنه بیشتر باعث تحریک میشن چون خود پسر با دیدن مقداری از اندام بی حجاب اندام دیگر را خود تصور میکند و وقتی انسان خود تصور میکنه انرا در بهترین و ایده ال ترین شکلی که می پسنده تصور میکنه که باعث تحریک بیشترش میشه.تا اموزش کامل و کافی علمی و دینی به نوجوانها داده نشه وضعیت خودارضایی و دخانیات و مواد مخدر و الکل همین و نتیجه اش هم این امار طلاق و مشکلات دیگس
    • حسین ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۱
      10 2
      ببخشیدا. مشکل از اصل بی حجابی یا بد حجابی نیس. مشکل پوشیدن لباس های تنگ و ساپو رت و این قبیل چیزهاست. من کشورای دیگه م سفر کرده م. ولی به اندازه ایران تحریک کننده لباس نمی پوشن .
  • مهمان ۲۳:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۳۰
    24 1
    با سلام لطفا نظر بنده را حتما در سایت بزارید تا همه ببینند.اکثر جوانان مخصوصا پسرها به دلیل خراب بودن اوضاع مالی ونداشتن شغل و کار مناسب روی به خودارضایی می اورند یکیش خودم هستم 13سال بیشتر به این عادت بسیار زشت مبتلا هستم .قبلا در مورد عوارضش چیزی نمیدونستم الان دو سه ساله میخوام ترکش کنم ولی نمیشه خیلی اعتیاد داره نمیتونم شهوت خودم و کنترل کنم بیشترین علت انجامش بیکاریه.جدیدا نمازمو همیشه سر وقت میخونم قران هم میخونم خیلی دوسدارم ترکش کنم دوسدارم روزی هزاران بمیرم و زنده شوم ولی این عادت زشت و ترک کنم.تو رو خدا برام دعا کنین.همیشه برای کسانی که به این عمل زشت گرفتارن دعا میکنم.احساس میکنم خدا و ائئمه اطهار خیلی از دستم ناراحتن چون هیچ امامی برام باقی نمونده که روش قسم بخورم توبه کنم و همچنین خدا .تو روی همه بسیار شرمسار هستم