دوشنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۰
کد خبر: 162157

سلامت نیوز:رئیس سازمان بهزیستی با اشاره به اینكه در حال حاضر 4500 سالمند در 64 آسایشگاه شبانه‌روزی تهران نگهداری می‌شوند، گفت: نگران افزایش سالمندان مجهول‌الهویه هستیم.

به گزارش فارس، انوشیروان محسنی بندپی با اشاره به اینكه در حال حاضر نگران سالمندان آسیب‌پذیر هستیم، افزود: در سال 1345، 8/10 درصد سالمندان ما كهنسال (بالای 80 سال) بودند و در حال حاضر این رقم به 9/14 درصد رسیده است. وی با تاكید بر اینكه باید در پرداخت‌ها به سالمندان تجدید نظر شود، گفت: به دلیل مشكلات مالی تعداد سالمندان مجهول‌الهویه افزایش یافته است.

او پیشنهاد كرد: افرادی كه از سالمندان نگهداری می‌كنند، در بخش‌هایی معاف از مالیات شوند تا دست آنها جهت حمایت از سالمند بازتر شود.

بندپی با اشاره به اینكه كمتر از سه درصد سالمندان نیاز به مراقبت دارند، افزود: نحوه مراقبت از سالمندان باید بازنگری شود، بهترین موقعیت نگهداری از سالمند در محل و در جمع خانواده است بنابراین دنبال راهكارهایی هستیم كه این خدمات را برای سالمندان در منزل بیاوریم.

وی با بیان اینكه در حال حاضر 64 آسایشگاه شبانه‌روزی نگهداری از سالمندان در تهران وجود دارد، گفت: 4500 سالمند در این مراكز زندگی می‌كنند كه 900 نفر آنها مجهول‌الهویه هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha