مدیرعامل سازمان بیمه سلامت از پرداخت قریب الوقوع مطالبات شش ماهه نخست سال ۹۴ مراکز درمانی ، بیمارستان ها ، داروخانه ها و پزشکان در بخش های دولتی و خصوصی خبر داد .

سلامت نیوز: مدیرعامل سازمان بیمه سلامت از پرداخت قریب الوقوع مطالبات شش ماهه نخست سال ۹۴ مراکز درمانی ، بیمارستان ها ، داروخانه ها و پزشکان در بخش های دولتی و خصوصی خبر داد .

به گزارش سلامت نیوز، محمد جواد کبیر در مصاحبه با خبرگزاری صداوسیما مجموع این مطالبات را که تا امروز اسناد آن بررسی شده است 1800 میلیارد تومان اعلام و ابراز امیدواری کرد: بخش قابل توجهی از این مطالبات در سال 94 پرداخت شود .

وی با اشاره به اینکه 90 تا 95 درصد از منابع مالی و اعتبارات سازمان بیمه سلامت از بخش عمومی تامین می شود، گفت : دولت متعهد شده است بخشی از منابع مورد نیاز را ( تا سقف هزار و 150 میلیارد تومان ) در یکی دو روز آینده در اختیار سازمان بیمه سلامت قرار دهد .

کبیر اولویت پرداخت مطالبات مراکز درمانی را بیمارستان های وابسته به دانشگاه های علوم پزشکی که سهم قابل توجهی در اجرای طرح تحول نظام سلامت دارند دانست و تاکید کرد : سازمان بیمه سلامت تلاش می کند به تعهدات خود در قبال مراکز درمانی و پزشکان به خوبی عمل کند .

وی با اشاره به اینکه هنوز 300 میلیارد تومان از مطالبات مراکز درمانی و پزشکان طرف قرارداد در سال 93 باقی مانده است، گفت: با دریافت منابع مالی مورد نیاز از دولت در مرحله نخست تلاش می کنیم این مطالبات پرداخت شود .

کبیر درعین حال افزود: سازمان بیمه سلامت در سال 94 هزینه های برخی داروخانه ها و بخش هایی از بیمارستان ها مانند بخش سوانح و سوختگی را به صورت علی الحساب تا اردیبهشت پرداخت کرده است .

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت همچنین از اجرای طرح بهداشت دهان و دندان دانش آموزان در مهر امسال خبر داد و گفت : بر اساس اجرای این طرح که به تصویب شورای عالی بیمه رسیده است به دندان های دانش آموزان به صورت رایگان رسیدگی می شود .

وی با بیان اینکه این طرح پیشگیرانه با همکاری وزارت بهداشت و آموزش و پرورش اجرا می شود مهمترین هدف آن را ارتقای سلامت دهان و دندان دانش اموزان اعلام کرد و افزود : جرم گیری ، پرکردن سطحی دندان های دانش اموزان و کشیدن دندان از مهمترین برنامه های پیش بینی شده در این طرح است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha