یک کارشناس طب سنتی گفت: گرم بودن منزل, حرکت بعد از غذا و حرکت بیش از حد در رختخواب موجب بروز سوءهاضمه می‌شود.

سلامت نیوز:یک کارشناس طب سنتی گفت: گرم بودن منزل, حرکت بعد از غذا و حرکت بیش از حد در رختخواب موجب بروز سوءهاضمه می‌شود. 

به گزارش  سلامت نیوز به نقل از تسنیم, سید جواد علوی کارشناس طب سنتی درباره حرکت بعد از غذا و گرمای منزل حین غذاخوردن اظهار داشت: گرم بودن منزل اثری مشابه با حمام و حرکت بعد از غذا دارد.به گفته وی حرکت کردن بعد از غذا یا گرم بودن منزل موجب می‌شود که حرارت غریزی در اعماق بدن جمع نشود بلکه در همه بدن پراکنده می‌شود و باطن بدن سرد شده، مانع خواب عمیق می‌شود.

این کارشناس طب سنتی افزود: در این صورت شخص در بستر خواب خود زیاد حرکت می‌کند و گرفتار سوء هضم می‌شود چرا که حرکت بیش از حد بعد از غذا مانع تجمع حرارت در معده می‌شود و همین مسئله در هضم اختلال رخ می‌دهد.علوی ادامه داد: در این حال فرد بسیار تشنه می‌شود و آب زیاد می‌خورد که این موضوع خود در هضم خلل بیشتری وارد می‌کند.

وی بیان داشت: گرم بودن منزل پیش از غذا خوردن بسیار مضر است چرا که موجب سوءهاضمه می‌شود. زمانی که هوای پیرامون افراد گرم باشد, حرارت بدن میل به بیرون دارد و به همین دلیل عمق بدن و معده سرد می‌شود و همین سردی معده موجب سوءهاضمه خواهد شد.

این کارشناس طب سنتی بیان داشت: اگر در اتاق خواب فرد عوامل ناراحت کننده دیگری مانند بوی بد، حشرات و چیزهایی که مانع خواب عمیق می‌شوند, وجود داشته باشد, اختلال هضم و ناراحتی روی می‌دهد.

علوی خاطرنشان کرد: منازل به طور کلی اعم از خوابگاه و نشیمن شخصی باید از هر لحاظ آرامش‌بخش باشند و محیظ خانه طوری باشد که فرد نه زیاد عرق کند و نه آن قدر سرد باشد که بلرزند و نه اینکه هوای آن خیلی خشک باشد و در نهایت نه اینکه هوای آن مرطوب باشد بلکه باید هوای اتاق خواب مطبوع باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha