رئیس هیأت مدیره نظام پرستاری تهران ضمن انتقاد از عدم وجود فضای انتقادپذیر، خواستار تجدیدنظر در رد صلاحیت کاندیداهای شرکت کننده در انتخابات شورای عالی نظام پرستاری شد.

هدف از ردِ صلاحیت فعالین صنفی در شورای عالی نظام پرستاری چیست؟

سلامت نیوز:رئیس هیأت مدیره نظام پرستاری تهران ضمن انتقاد از عدم وجود فضای انتقادپذیر، خواستار تجدیدنظر در رد صلاحیت کاندیداهای شرکت کننده در انتخابات شورای عالی نظام پرستاری شد

رئیس هیأت مدیره نظام پرستاری تهران ضمن انتقاد از عدم وجود فضای انتقادپذیر خواستار تجدیدنظر در رد صلاحیت کاندیداهای شرکت کننده در انتخابات شورای عالی نظام پرستاری شد.

وی اظهار داشت: با توجه به اعلام اسامی کاندیداهای تأیید صلاحیت شده جهت انتخابات شورای عالی نظام پرستاری، متأسفانه باز هم رویکردی به دور از انتظار را با توجه به شکل گیری فضایی آرام و مبتنی بر تعامل در جامعه ی  پرستاری از هیأت نظارت بر انتخابات شورای عالی نظام پرستاری شاهد بودیم.

این رویکرد نشان دهنده ی عدم وجود فضای انتقادپذیری و تحمل منتقدین در تیم هیأت نظارت بر این انتخابات بوده و متأسفانه بیانگر حرکت در مسیر سیاستی است که طی 2 سال گذشته شاهد آن بودیم که هدف آن تبدیل نظام صنفی جامعه ی پرستاری به شعبه ای از ادارات معاونت پرستاری وزارت بهداشت بوده، همان ­گونه که حتی سایت اختصاصی نظام پرستاری به تریبونی برای معاونت پرستاری تبدیل شده و از بیان نظرات منتقدین خودداری می نماید.

لذا هیأت مدیره نظام پرستاری تهران از هیأت محترم نظارت بر انتخابات شورای عالی نظام پرستاری تقاضا دارد مبنای قضاوت و تأیید صلاحیت افراد کاندیدا را، بر برائت افراد گذاشته مگر طبق قوانین جاری کشور تخلفات افراد، محرز و دلایل قانونی رد صلاحیت به افراد مورد نظر اعلام گردد، در غیر این صورت در رد صلاحیت افراد تجدید نظر فرمایید.

آقای چراغی در پایان اعلام نمود: «اعتقاد جامعه ی پرستاری بر این است که این قشر زحمتکش با توجه به برخورداری از ظرفیت های موجود در حوزه ی صنفی می تواند مصالح خود را در فضایی انتقادی و پیشرو دنبال نماید و در این فضا تمامی گروه ها و افراد منتقد نه تنها به عنوان مانع نبوده، بلکه نقطه قوت جامعه ی پرستاری خواهند بود.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha