هیئت مدیرهای نظام پرستاری 61 شهر کشورمان ضمن صدور بیانیه ای ایجاد محدودیت برای ورود ایده ها ی مورد تایید پرستاران به هیات مدیره ها و نیز شورایعالی نظام پرستاری را برخلاف ماهیت سازمان و متن قانون دانستند.

بیانیه نظام پرستاری 61 شهر:اجازه ندهید روند کار از مسیر قانونی خارج شود

سلامت نیوز:هیئت مدیرهای نظام پرستاری 61 شهر کشورمان ضمن صدور بیانیه ای ایجاد محدودیت برای ورود  ایده ها ی مورد تایید پرستاران به هیات مدیره ها و نیز شورایعالی نظام پرستاری را برخلاف ماهیت سازمان و متن قانون دانستند.

به گزارش سلامت نیوز متن کامل این بیانیه در زیر می آید:

سازمان نظام پرستاری جمهوری اسلامی ایران، نهادی برخاسته از متن قانون است که در راستای اهداف عالیه آن که ارتقای سلامت از طریق اعتلای پرستاری و پرستار است، فعالیت می کند. این نهاد صنفی – حرفه ای برآمده از آرای جامعه بزرگ پرستاری بوده و محل تضارب آراء و افکار آنهاست.

ایجاد محدودیت برای ورود ایده ها ی مورد تایید پرستاران به هیات مدیره ها و نیز شورایعالی نظام پرستاری، برخلاف ماهیت سازمان و متن قانون است. رویه ای که با رد صلاحیت برخی بزرگان و چهره های مورد وثوق بدنه پرستاری در چهارمین دوره انتخابات هیات مدیره های نظام پرستاری رخ داد و بعدا جهت گیری غالب آرای پرستاران نشان از نادرست بودن آن داشت، اکنون در بررسی صلاحیت نامزدهای شورایعالی نظام پرستاری نیز تکرار شده است.

حال آنکه قانون مترقی نظام پرستاری و قوانین نظارتی مربوط به انتخابات نظام پرستاری، معیارهای کاملا مشخص و سنگینی را برای رد صلاحیت معین کرده که  بهیچ وجه فعالیتهای صنفی در سطوح مختلف را شامل نمی شود.

از آنجا که حتی  وجود هر گونه شبهه رد صلاحیت بخاطر چنین فعالیتهایی،  اثرات سوئی بر اذهان جامعه پرستاری دارد به نمایندگی از پرستاران، از مراجع نظارتی مصرانه درخواست می کنیم به موضوع رد صلاحیتها رسیدگی نمایند و اجازه ندهند روند کار از مسیر قانونی خارج شود.

ارکان سازمان نظام پرستاری نیز لازم است از حقوق قانونی پرستاران در این زمینه دفاع نموده  و اجازه خدشه دار شدن همدلی و اتحاد جامعه بزرگ پرستاری را ندهند.


هیئت مدیرهای نظام پرستاری شهرهای

1.تهران

2.سقز و بانه

3. زنجان

4. مشهد

5. یزد

6.كاشمر

7. قوچان

8. ارومیه

9. امل

10. اندیمشك

11.مسجد سلیمان

12. ایذه

13. امیدیه و رامشیر

14. رامهرمز

15.ماهشهر

16. خرمشهر

17.بهبهان

18. قم

19. تالش

20 .گنبد

21. همدان

22.قزوین

23. رشت

24.نیشابور

25.شیراز

26. اراك

27.یاسوج

28.رفسنجان

29. استارا

30.قایم شهر

31.فسا

32.ایرانشهر

33.نهاوند

34.نجف اباد

35. چالوس

36.بوشهر

37.كنگان

38.گناوه

39. بندرعباس

40.تنكان

41.نجف اباد

42. شوشتر

43.بندر لنگه

44. خرم اباد

45.جیرفت

46.قاین

47.رامسر

48.كرج

49.خواف

50.زاهدان

51.گچساران

52.ورامین

53.تایباد

54. اهواز

55.ابادان

56.اردبیل

57.دزفول

58.الیگودرز

59.دورود

60.بروجرد

61.ایلام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • حامدی ۱۸:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۸
    0 0
    منتظر خشم پرستاری باشید که بدون هیچ دلیل و مدرکی انتخابات را زیر سوال می برید
  • Khezri ۱۸:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۸
    0 0
    سلام. واقعا اقدام بجا و شایسته ای است. در میان پرستاران با کمال احترام برای شورای عالی کسی صالح تر جناب شریفی مقدم نیست. و این اقدام در راستای تنگ نظری انجام شده است. امیدوارم هیات نظارت این اقدام خود را در فرصت باقیمانده اصلاح نمایند.
  • azad ۱۹:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۸
    0 0
    سلام من هم ازاد رادمهر رییس نظام پرستاری بوکان با متن بالا موافقم واعتراض خود را به رد صلاحیت دوستانم اعلام میدارم.لطفا بوکان رو هم اضافه کنید.
  • ابراهیمی ۲۱:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۸
    0 0
    بسیار عالی
  • arastar ۲۱:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۸
    0 0
    جاي بسي تاسف تاثر.
  • جواد توکلی ۲۱:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۸
    0 0
    با تشکر از سایت سلامت نیوز . به اطلاع می رساند هیات های شهرها رو به فزونی است و تاکنون به بیش از 75 شهر رسیده است. پرستاران در مقابل بی عدالتی های وزارت بهداشت کوتاه نخواهند آمد
  • علی ۲۱:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۸
    0 0
    سلام تا آنجا که مطلعم این تعداد به بیش از 70هیات رسیده است .آگاهی و آزادگی این هیات ها ستودنی است امیدوارم تمام هیات ها به حرکت عدالتخواهی پرستاری بپیوندند.
  • علیرضا ۲۱:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۸
    0 0
    شریفی مقدم در قلب اکثریت پرستاران هست .
  • kamelyzade ۲۱:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۸
    0 0
    اجازه ندهید روند کار از مسیر قانونی خارج شود پرستار وپرستاری نیاز به انگیزه برای انجام کار دارند نگذارید حق پایمال شود
  • پرستار بالین کرمانشاه ۲۲:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۸
    0 0
    جمعیت پرستاران استان کرمانشاه برگزاری انتخابات شورای عالی بدون حضور جناب شریفی مقدم و سایر همکارانشان در خانه پرستار، مقبول و قانونی نمیدونه و از نظر ما این انتخابات که با رد صلاحیت های از پیش برنامه ریزی شده که به خاطر ترس از نام شریفی مقدم ها بوده، هیچ وجهه قانونی و اعتباری نداره
  • ایوب آریافرد ۲۲:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۸
    0 0
    با سلام از مسئولین نهادهای نظارتی و نمایندگان مجلس و نیز هیئت نظارت بر انتخابات شورای عالی نظام پرستاری کشور خواهانم نسبت به ردصلاحیت ناموجه و غیرقانونی تعدادی از شریف ترین پرستاران کشور از جمله استاد شریفی مقدم الگوی ولایتمداری و قانونمداری در پرستاری و نیز آقایان عمید , تاج الدینی و نظری , ورود نمایند زیرا شائبه نوعی مهندسی در انتخابات شورای عالی نظام پرستاری با نفوذ برخی افراد معلوم الحال پرستاری (که در انتخابات هییت مدیره ها رای منفی از جامعه پرستاری کشور گرفتند و به حاشیه رانده شدند) با قصد حذف ناجوانمردانه تاثیرگذارترین چهره های پرستاری کشور از انتخابات شورای عالی , در اذهان جامعه پرستاری کشور وجود دارد . امیدواریم با اقدام بموقع و قاطع شما , اینگونه و بخاطر منافع اشخاص , صالح ترین و پاکترین چهره های پرستاری کنار گذاشته نشوند. منتظر اقدام عملی شما هستیم. با تشکر : آریافرد منتخب پرستاران نیشابوری.
  • محمودی ۲۳:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۸
    0 0
    از شما بخاطر رساندن صدای ما پرستاران به گوش جامعه سپاسگذاریم.موفق و سربلند باشید
  • عباس ۲۳:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۸
    0 0
    با سلام انتخابات شورایعالی بدون حضور رهبر پرستاران عدالت خواه و سرداران و فرماندهان این قشر زجر کشیده، از اعتبار ساقط است. اما منصب نشینان پرستاری این را بدانند که اگر شریفی مقدم امروز حذف شود، هزاران شریفی مقدم دیگر هستند که ندای عدالت خواهی سر بدهند.
  • roshanravan ۲۳:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۸
    0 0
    باسلام و تشکر از اینکه مطالبات به حق پرستاری را بیان میفرمایید. خواسته پرستاران اجرای درست قانون میباشد. لذا رد صلاحیت بی دلیل بزرگان دلسوز پرستاری عبور از قانون بوده و خواستار تجدیدنظر میباشیم. باتشکر
  • امین جلایر پرستار ۰۰:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۹
    0 0
    با سلام و خسته نباشید به مسئولان سلامت نیوز بسیار سپاسگزارم بخاطر اینکه صحبت های جامعه پرستاری رو منعکس میکنید حقا که حرف دل پرستاران همین است و از بی عدالتی و قانون شکنی وزارت بهداشت فریادمان بلند شده است .. سپاس
  • پروانه ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۹
    0 0
    با سلام و سپاس از اطلاع رسانی این حرکت منسجم حرفه ای، به امید پیوستن دیگر هیات مدیره ها به این اعتراض برحق
  • محمد ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۹
    0 0
    عدالت. عدالت. عدالت باید عدالت در مورد پرستاری اجرا بشود.
  • معصومی ۲۱:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۹
    0 0
    کاش صدای به ما به کسی میرسید..