نمونه ای بارز از تصمیمات سلیقه ای در انتخابات شورایعالی نظام پرستاری

سلامت نیوز:کریم عابدینی پرستار بالینی و عضو خانه پرستار طی یادداشتی به سلامت نیوز ضمن اعلام انصراف خود از حضور در شورایعالی نظام پرستاری نوشت : اینجانب کریم عابدینی پرستار بالین و عضو شورای خانه پرستار در انتخابات هیئت مدیره نظام پرستاری شرکت کردم که مانند سایر اعضای خانه پرستار بناحق رد صلاحیت شدم .

با توجه به سلیقه ای و فرمایشی و سفارشی بودن این رد صلاحیت از هیاتهای نظارت و اجرایی خواستم که مرجع رد صلاحیت اینجانب را اعلام کنند که اینکار را نکردند .

در انتخابات شورای عالی همین دوره شرکت کردم که در کمال ناباوری دیدم تایید صلاحیت شده ام.
اینجا یک سوال اساسی پیش میاید که چگونه فردی برای شرکت در هیئت مدیره رد صلاحیت میشود اما در مرحله شورای عالی تایید صلاحیت میشود؟

اگر خلاف این حالت بود شاید کمی قابل توجیه بود زیرا شورای عالی سطحی بالاتر و مهمتر و حساستر است اما امکان ندارد فردی برای حضور در هیئت مدیره صلاحیت نداشته باشد اما برای شورای عالی واجد صلاحیت شناخته شود.

این یک بام و دو هوایی نشان از تصمیم سلیقه ای نه قانونی حضرات در بحث تایید صلاحیتها دارد.

موضوع بعدی رد صلاحیت آقایان  شریفی مقدم و عمید و تاج الدینی و نظری است که دبیرکل و اعضای شورای مرکزی خانه پرستار هستند. این عزیزان نه در قالب فعالیت در خانه پرستار و نه در فعالیتهای شخصی هیچگونه تخلف قانونی و رای محاکم قضایی بر علیه خود را ندارند.

آقای شریفی مقدم مورد اعتماد و محبوب جامعه پرستاری و انتخاب طبیعی آنان برای پیگیری امور صنفی است چه تایید صلاحیت بشود چه نشود و در شرایطی که ایشان و دوستان بزرگوار شورای مرکزی خانه پرستار صلاحیت حضور در شورای عالی را نداشته باشند بنده به طریق اولی خود را از این حضور رد صلاحیت کرده و انصراف خود را از کاندیداتوری این انتخابات اعلام میکنم.

حاشا که آقای شریفی مقدم صلاحیت شرکت در شورای عالی نظام پرستاری را نداشته باشد اما من که شاگرد کوچک راه عدالتخواهی ایشان هستم صلاحیت این حضور را داشته باشم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha