قائم مقام وزیر بهداشت گفت: 35 هزار و 500 پروژه نیمه تمام عمرانی حوزه بهداشت و درمان کشور امروز برای تکمیل و راه اندازی چشم انتظار تامین اعتبارات است.

35 هزار پروژه نیمه‌تمام عمرانی حوزه بهداشت و درمان کشور نیازمند اعتبار است

سلامت نیوز: قائم مقام وزیر بهداشت گفت: 35 هزار و 500 پروژه نیمه تمام عمرانی حوزه بهداشت و درمان کشور امروز برای تکمیل و راه اندازی چشم انتظار تامین اعتبارات است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان، ایرج حریرچی با بیان این مطلب گفت: 35 هزار و 500 پروژه نیمه تمام عمرانی حوزه بهداشت و درمان کشور امروز برای تکمیل و راه اندازی چشم انتظار تامین اعتبارات هستند.

وی افزود: برای تکمیل پروژه های نیمه تمام درمانی کشور به اعتباری بالغ بر 600 هزار میلیارد ریال نیاز است.

حریرچی با بیان این که دولت با منابع مالی محدود در اختیار نمی تواند زمینه اجرای سریع این پروژه ها را در کشور فراهم کند، اظهار کرد: برای تسریع در روند عملیات ساخت بیمارستان ها و مراکز درمانی نیمه کاره شهری و روستایی نیازمد مشارکت خیرین، بخش خصوصی و تشکل های مردم نهاد هستیم.

قائم مقام وزیر و معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر ضرورت تسریع در روند ساخت بیمارستان جدید ولیعصر اراک با توجه به مشکلات پیش روی این مرکز درمانی ادامه داد: میانگین اجرای پروژه های عمرانی بالای 10 هزار مترمربع در حوزه بهداشت و درمان در دولت قبل، هشت سال بود این در حالی است که دولت یازدهم می کوشد با وجود محدودیت منابع مالی، این مدت را به سه سال کاهش دهد.

وی در ادامه به اجرای برنامه تحول نظام سلامت و مزایای آن برای مردم اشاره کرد و گفت: وزارت بهداشت این برنامه رااز اردیبهشت ماه سال گذشته با هدف بهبود بخشی به کیفیت خدمات بهداشتی و درمانی به مردم که از رسالت های اصلی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است در کشور اجرایی نمود و توانست در مدت کوتاه اجرای این برنامه موجبات رضایتمندی مردم در کاهش پرداخت ها را فراهم کند.

دکتر حریرچی در ادامه از استان مرکزی به عنوان یکی از استان های موفق در اجرای این برنامه یاد کرد و افزود: قبل از اجرای این برنامه استان مرکزی به عنوان یکی از استان های همیشه بدهکار به پرسنل و بخش های مرتبط با حوزه بهداشت ودرمان مطرح بود این در حالی است که با اجرای این برنامه و عملکرد خوب مدیریت استان خوشبختانه هم اکنون استان مرکزی به عنوان یک الگو در اجرای برنامه تحول نظام سلامت در کشور مطرح است.

قائم مقام وزیر و معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این سفر از مراکز درمانی شهرهای اراک، خنداب، میلاجرد، کمیجان، جاورسیان و ساروق بازدید کرد و با اظهار تاسف از نیمه تمام بودن پروژه بیمارستان خنداب به عنوان تنها بیمارستان این شهر، گفت: جای تاسف است شهرستان خنداب با وجود جمعیت بالا از داشتن زیرساخت های خدمات درمانی مناسب درمانی محروم است.

دکتر حریرچی با بیان این که این بیمارستان از سال 88 در دست ساخت است، افزود: باید در تکمیل و تجهیز این پروژه سرعت بیشتری داده شود تا در آینده نزدیک شاهد بهره برداری از آن باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha