سلامت نیوز:نخستین نشست خبری موسسه خیریه «سمر» با گذشت ٨‌سال از آغاز فعالیتش روز گذشته به مناسبت دریافت استاندارد بین‌المللی SGS و نیز برپایی دهمین بازارچه خیریه در خانه امید این موسسه برگزار شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه شهروند موسسه سرور مهراندیشان راستین «سمر» در حوزه حمایت از درمان بیماران سرطانی بالای ١٤‌سال فعالیت دارد و از ‌سال ١٣٨٦ تاکنون بیش از ٢‌هزار بیمار مبتلا به سرطان را تحت پوشش خود قرار داده است.

موسسه‌ای که با تمرکز بر درمان فیزیکی، روحی و روانی و ایجاد آمادگی ذهنی در افراد مبتلا به سرطان، توانسته تعداد قابل توجهی از بیماران را که البته در این موسسه به آنها «سلامت جو» گفته می‌شود، به زندگی عادی بازگرداند.


شهرزاد آیرم، مدیرعامل موسسه خیریه «سمر» در این نشست خبری با بیان این‌که این موسسه از ابتدا با نگاه حمایت روحی و روانی از بیماران سرطانی تشکیل شد، درباره اهمیت مباحث روحی و روانی بیماران سرطانی گفت: «تجربه شخصی در مواجهه با این بیماری به من ثابت کرد که بخش عمده‌ای از بار بیماری سرطان، روحی و ذهنی است. اگر افراد مبتلا به سرطان بتوانند از لحاظ روحی و ذهنی خود را درمان کنند، به‌راحتی مانند دیگر افراد جامعه به زندگی عادی خود بازمی‌گردند. به همین دلیل هم ایده تاسیس این موسسه با هدف حمایت روحی و روانی از بیماران مبتلا به سرطان شکل گرفت.»


او ادامه داد: «با گذشت ٣‌سال از شروع کار موسسه متوجه شدیم که کاهش استرس بیماران سرطانی نیاز به خدمات جامع دارد. چراکه وقتی با سلامت‌جویان راجع به کاهش استرس و افزایش کیفیت زندگی صحبت می‌کردیم، آنها از هزینه‌های سنگین درمان این بیماری نگران بودند، نگرانی‌ای که با توجه به روند طولانی درمان بیماری سرطان برای افراد کم‌درآمد و ضعیف از لحاظ مالی بجا و قابل تأمل بود. به همین دلیل هم ما سعی کردیم فعالیت موسسه سمر را در ابعاد مختلف حمایت از سلامت‌جویان سرطانی گسترش دهیم.»

آیرم با بیان این‌که یکی از مشکلات مهم افراد مبتلا به سرطان هزینه‌های بالای درمان است، در این‌باره گفت: «به‌طور معمول روند درمان سرطان به‌صورت دوره‌های درمانی است و بسیاری از افراد مبتلا به دلیل هزینه‌های بالای آن نمی‌توانند دوره‌های درمان را به‌طور کامل طی کنند و در بسیاری از موارد درمان را رها می‌کنند که این موضوع باعث پیشرفت بیشتر بیماری می‌شود. به همین دلیل هم ما اعتقاد داریم سرطان درمان‌پذیر است، اگر مشکلات مالی افراد مبتلا برطرف شود. هزینه‌های بالای درمانی فشار روانی زیادی را به بیماران وارد می‌کند.»  او با اشاره به این‌که در روند درمانی افراد مبتلا به سرطان باید ٣ عامل ذهن، روح و روان و جسم به‌صورت همزمان تحت درمان قرار گیرد، در این‌باره گفت: «موسسه سمر با توجه به این ٣ عامل، از روند درمان سلامت‌جویان حمایت می‌کند و این موسسه هیچ محدودیتی در پذیرش و حمایت از درمان این افراد ندارد.»

او در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به اهمیت شفافیت مالی نهاد‌ها و انجمن‌های خیریه، در این‌باره گفت: «همواره یکی از نگرانی‌ها و دغدغه‌های افراد خیر، شفافیت مالی این قبیل موسسات است، البته این حق طبیعی هر کسی است که از نحوه هزینه‌کرد کمک‌هایش اطلاع داشته باشد.»او ادامه داد: «به همین علت یکی از اهداف اصلی ما از همان ابتدا، شفافیت مالی در این موسسه است. ارایه گزارش عملکرد موسسه به تمام خیران حامی این موسسه به صورت مداوم از سوی انجمن انجام می‌شود؛ به‌طوری که گزارش کامل و دقیقی از ریز هزینه‌ها و خدمات ارایه شده به سلامت‌جویان در اختیار حامیان خیر موسسه سمر قرار می‌گیرد.»

آیرم با اشاره به موفقیت موسسه خیریه سمر در کسب استاندارد بین‌المللی SGS در این‌باره توضیح داد: «موسسه سمر  نخستین موسسه خیریه در کشور است که در اولین درخواست برای کسب مجوز از این ممیزی بین‌المللی موفق به کسب گواهینامه این سازمان با امتیاز بسیار بالایی شد.» او نقش پیام ذهنی در بهبود بیماران سرطانی را بسیار مهم و تاثیرگذار عنوان کرد و در این‌باره گفت: «متاسفانه در اخبار و صحبت‌ها همواره به مرگ افراد و چهره‌های معروف بر اثر سرطان اشاره می‌شود، درحالی‌که شاید هیچ‌کس به جز بیماران سرطانی از تاثیر و عمق پیام‌های ذهنی ناشی از این اخبار اطلاع ندارند.»

او ادامه داد: «پیام ذهنی برای بیماران سرطانی نقش بسیار مهمی در بهبود یا عود بیماری دارد. به نظر من بیان و انتشار اخبار مربوط به افرادی که سال‌های متمادی با وجود بیماری سرطان به زندگی طبیعی خود ادامه داده‌اند، می‌تواند کمک بسیار خوبی به این گروه از بیماران باشد.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha