مدیرعامل بانک خون بند ناف رویان، از ذخیره سازی ۶۵ هزار نمونه خون بندناف در کشور خبر داد و گفت: این میزان ذخیره خون بند ناف، در منطقه بی نظیر است.

سلامت نیوز:مدیرعامل بانک خون بند ناف رویان، از ذخیره سازی ۶۵ هزار نمونه خون بندناف در کشور خبر داد و گفت: این میزان ذخیره خون بند ناف، در منطقه بی نظیر است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، دکتر مرتضی ضرابی در همایش سالانه مدیران و رابطان دفاتر نمایندگی بانک خون بند ناف رویان کشور، افزود: این بانک ۲۳ نمایندگی در کشور دارد و تا پایان امسال هم ۳ نمایندگی دیگر به تعداد آنها افزوده می شود که وظایف آنها اطلاع رسانی به خانواده هایی است که در آستانه  فرزند دار شدن هستند و نیاز به ذخیره سازی خون بند ناف دارند.


وی تصریح کرد: هدف اصلی ما در این بانک افزایش نمونه ها و تأمین نمونه های سلول های بنیادی مورد نیاز مراکز پیوند است تا بیماران ، شانس بالای ۸۰ درصد برای تأمین سلولهای بنیادی پیوندشان داشته باشند.


به گفته ضرابی، فراهم کردن امکان صدور دانش فنی ذخیره سازی سلول های بنیادی به کشورهای همجوار از برنامه های این بانک خون است.  


خون بند ناف خونی است که بعد از تولد نوزاد در جفت باقی می ماند و سرشار از سلول های بنیادی خون ساز است. بیشترین کاربرد این سلول ها در بیماری هایی با منشأ خونی است و در بیماری هایی چون تالاسمی، سرطان خون، نقص سیستم ایمنی، کم خونی های مادرزادی، بیماران فلج مغزی و انواع پیوند ها استفاده می شود.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha