شنبه ۲۷ تیر ۱۳۸۸ - ۱۱:۴۵
کد خبر: 16415

سازمان جهانی بهداشت در بیانیه ای هشدار داد روند شیوع بیماری آنفلوانزای خوکی با سرعت غیر قابل پیش بینی، حتی سریعتر از دیگر بیماریهای همه گیر تاریخ، در سراسر جهان رو به گسترش است.

در بیانیه سازمان جهانی بهداشت در این خصوص آمده است در فرایندگذشته شیوه بیماریها ، ویروسهای آنفلوانزا طی بیش از شش ماه همه گیر می شدند ولی ویروس جدید اچ یک ان یک در کمتر از 6 هفته شیوع پیدا می کند.

بر اساس آمار این سازمان که روز ششم ژوییه( 15 تیرماه)‌ منتشر شد ، ابتلای بیش از 94500 نفر به ویروس انفلوانزای خوکی در 130 کشور جهان تایید شده بود و بیش از 400 تن جان خود را بر اثر این بیماری از دست داده بودند .

با این همه سازمان بهداشت جهانی از ان تاریخ به بعد آمار جدیدی منتشر نکرده است زیرا روند شیوع بیماری در بسیاری از کشورها به قدری سریع بوده است که پیگیری فرایند شیوع بیماری در واقع امکان پذیر نیست.

در بیانیه وزارت بهداشت و درمان مکزیک در این خصوص آمده است تاکنون 125 تن بر اثر ابتلا به ویروس اچ یک ان یک در این کشور جان خود را از دست داده اند . آمار تائید شده افراد مبتلا به ویروس نیز از مرز سیزده هزار و ششصد و چهل و شش تن فراتر رفته است.

وزارت بهداشت آرژانتین نیز اعلام کرد آمار تلفات ناشی از این بیماری در این کشور به یکصد و پنجاه و تن افزایش یافته است .
مقامات بهداشتی در اکوادور نیز اعلام کردند با مرگ یک بیمار دیگر ، امار تلفات ناشی از بیماری انفلوانزای خوکی در این کشور به پنج تن افزایش یافت . وزیر بهداشت اکوادور از مردم خواسته است آرامش خود را حفظ کنند لیکن همچنان در خصوص علایم این بیماری هوشیار باشند.

افزون بر ان منابع بهداشتی در برزیل نیز تائید کردند با مرگ چهار بیمار دیگر مبتلا به آنفلوانزای خوکی در این کشور ، آمار تلفات ناشی از این بیماری تا بعدازظهر روز پنجشنبه به وقت محلی به یازده تن رسید.

در اوروگوئه نیز چهار بیمار دیگر بر اثر ابتلا به آنفلوانزای خوکی جان خود را از دست دادند و بدین ترتیب آمار تلفات بیماری در این کشور به نوزده تن افزایش یافت .

گزارشها همچنین از افزایش شمار تلفات بیماران مبتلا به آنفلوانزای خوکی در ایالت کالیفرنیا پرجمعیت ترین ایالت امریکا ، تا پنجاه و پنج تن حکایت دارد .

به گفته منابع پزشکی آمار بیماران تایید شده و احتمالی در کالیفرنیا به سه هزار و یکصد و شصت و هشت تن رسیده است .سن دیه گو ، اورنج ، لس انجلس و لانگ بیچ کانتیز از جمله چهار منطقه ای در این ایالت هستند که وخیمترین اوضاع را دارند .
از سوی دیگر منابع بهداشتی در ایالت فلوریدای آمریکا نیز از مرگ 6 بیمار دیگر مبتلا به انفلوانزای خوکی و ابتلای بیش از چهارصد تن دیگر به ویروس اچ یک ان یک در طول یک هفته گذشته خبر داده اند .

به گفته این منابع ، روند مرگ و میر بر اثر این بیماری در این ایالت طی هفته گذشته دو برابر شده است . گفتنی است مقامات دولت فدرال بیش از20 میلیون دلار برای کمک به اماده سازی فلوریدا در برابر روند شیوع بیماری در پاییز امسال اختصاص داده اند .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha