دوشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۶
کد خبر: 164249

یک فوق تخصص آسم، آلرژی و ایمونولوژی بالینی، واکسن آلرژی را راهی برای رهایی از دارو دانست.

سلامت نیوز:یک فوق تخصص آسم، آلرژی و ایمونولوژی بالینی، واکسن آلرژی را راهی برای رهایی از دارو دانست.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ،فتحی در مورد مزایای روش درمانی ایمنوتراپی نسبت به درمان دارویی اظهار کرد: هفتم آبان ماه 1393 برای نخستین بار در استان قزوین، درمان آلرژی و آسم به وسیله تزریق واکسن آلرژی یعنی ایمنوتراپی با موفقیت کامل انجام شد.


وی افزود: با این روش درمانی بیماران، از دردسر مصرف دارو و هزینه‌های بالای آن و از همه مهم‌تر عوارض طولانی مدت داروها رهایی یافته، با تغییر سیستم ایمنی بدن، جلوی پیشرفت حساسیت بینی به سمت تبدیل شدن به آسم و تشدید آن گرفته می‌شود و در نهایت فرد، زندگی کاملا سالم، بدون علائم بیماری و بدون مصرف دارو و نداشتن نگرانی در مورد تشدید بیماری خواهد داشت.


فتحی درخصوص این روش درمانی توضیح داد: ایمنوتراپی یکی از روش‌های شناخته شده و رایج در درمان آلرژی‌ها و بیماری‌های تنفسی مانند آسم و حساسیت بینی است و برای مداوای بیماران با علائم شدید هنگامی که درمان‌های دارویی رایج، نتیجه مناسب ندهد یا به دلیل مصرف مداوم و زیاد دارو، بیمار دچار عوارض دارویی شده، استفاده می‌شود.


این فوق تخصص آسم، آلرژی و ایمونولوژی بالینی ادامه داد: طبق برنامه‌های مدون، واکسن عامل حساسیت‌زا با مقادیر بسیار اندک برای بیمار تجویز می‌شود و در مدت چند هفته میزان آن، به تدریج افزایش می‌یابد تا به حد لازم تعیین شده برسد. با این کار سیستم ایمنی بدن بیمار نسبت به این عامل تحمل پیدا می‌کند و پاسخ آلرژی خاموش می‌شود.


این فوق تخصص آسم، آلرژی و ایمونولوژی بالینی اضافه کرد: در حال حاضر کلینیک آلرژی مرکز آموزشی - درمانی قدس قزوین آماده است به بیماران کودک یا بزرگسال مبتلا به آلرژی‌های تنفسی، گوارشی و پوستی ارجاع شده از سوی پزشکان متخصص و فوق تخصص، با انجام تست‌های تشخیصی تعیین آلرژی و ارائه درمان به روش ایمنوتراپی، ارائه خدمت کند.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha