معاون حفاظت و امور اراضی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور با اشاره به اینکه در میان متخلفان مربوط به زمین خواری شهروندان عادی و افراد ذی‌نفوذ دیده می‌شوند؛ اظهار کرد: قصور برخی دستگاه‌ها از انجام وظایف قانونی‌شان به تخلفاتی همچون زمین خواری، شدت می‌بخشد.

چرا برخی دستگاه‌ها به زمین‌خواران مجوز ساخت یا خدمات زیربنایی می‌دهند؟

سلامت نیوز: معاون حفاظت و امور اراضی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور با اشاره به اینکه در میان متخلفان مربوط به زمین خواری شهروندان عادی و افراد ذی‌نفوذ دیده می‌شوند؛ اظهار کرد: قصور برخی دستگاه‌ها از انجام وظایف قانونی‌شان به تخلفاتی همچون زمین خواری، شدت می‌بخشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا،مسعود منصور در مورد زمین خواری‌های صورت گرفته در روستای انباج منطقه ورجین گفت: اتفاقی که در آن منطقه رخ داد را نمی‌توان زمین‌خواری تحقق یافته، تلقی کرد. در روستای انباج افرادی با ادعای اینکه امامزاده‌ای در آن منطقه کشف شده است، به دنبال احداث جاده دسترسی و دستیابی به برخی اراضی بودند که البته چنین امری در مورد دستیابی به اراضی تحقق نیافت.


وی ادامه داد: البته این افراد توانسته بودند؛ قبل از ورود ما به این پرونده در ۲ هزار متر مربع از اراضی، جهت احداث جاده دسترسی، تخلفاتی را انجام دهند که پرونده آن را آماده و به مراجع قضایی ارسال کردیم.
معاون سازمان جنگل‌ها و مراتع افزود: این تخلفات در مناطق حفاظت شده انجام شده است، بنابراین سازمان حفاظت محیط زیست نیز باید اقداماتی را در این خصوص انجام دهد.


منصور ادامه داد: نباید از یاد ببریم که مقام معظم رهبری در ۱۷ اسفند سال گذشته در دیدار با مسئولان و فعالان محیط زیست، منابع طبیعى و فضاى سبز، تاکید داشتند که حتی برای ساخت حوزه علمیه نیز نباید به جنگل‌ها تعرض شود.


وی با بیان اینکه ما در تخلفات مربوط به زمین خواری هم شاهد تخلفاتی از سوی شهروندان عادی و هم از سوی دستگاه‌ها و یا افراد ذی نفوذ هستیم، گفت: در پیشگیری و برخورد با تخلفات همه دستگاه‌ها باید با هماهنگی عمل کنند؛ برای نمونه اگر کسی زمینی را تصرف کرد نباید به او مجوز ساخت داده شود، یا اجازه گرفتن خدمات زیربنایی همچون آب، برق، گاز، راه و تلفن برای او صادر شود، دستگاه قضایی نیز باید حکم مناسبی را در پرونده‌های زمین‌خواری بدهد، همانطور که ما نیز باید وظیفه حفاظت را به خوبی انجام دهیم.


منصور ادامه داد: این در حالی‌ست که شاهدیم، در چنین مواردی برخی مواقع یک دستگاه ممکن است؛ در انجام وظایف قانونی‌اش قصوری داشته باشد و سبب شود که تخلفی صورت بگیرد یا شدت تخلف افزایش پیدا کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha