یکشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۸
کد خبر: 164822

خانم‌هایی که پوست خشکی دارند، می‌دانند که استفاده از مرطوب‌کننده‌ها برای‌شان ضروری است؛ اما اگر پوست چربی دارید، ممکن است به اشتباه فکر کنید که لازم نیست از این محصولات استفاده کنید.

سلامت نیوز: خانم‌هایی که پوست خشکی دارند، می‌دانند که استفاده از مرطوب‌کننده‌ها برای‌شان ضروری است؛ اما اگر پوست چربی دارید، ممکن است به اشتباه فکر کنید که لازم نیست از این محصولات استفاده کنید. ولی باید بدانید پوست انسان به هر دوی چربی و آب نیاز دارد تا بتواند سلامتی خودش را حفظ کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سایت سلام دکتر، یکی از متخصصان پوست می‌گوید: «داشتن پوست چرب به‌معنای این نیست که پوست شما همیشه به‌اندازه کافی مرطوب می‌ماند و به اصطلاح هیدراته است. در واقع اگر از مرطوب‌کننده‌های مناسب پوست خودتان استفاده نکنید، پوست شما چربی خیلی بیشتری تولید می‌کند تا نیازهای خودش را جبران کند».

برای این‌که متوجه شوید کدام لوسیون‌ها برای نوع پوست شما مناسب هستند، باید به بعضی نکات دقت کنید: یک مرطوب‌کننده را به صورت‌تان بزنید و ۵ دقیقه صبر کنید. اگر بعد از ۵ دقیقه هنوز هم آن را احساس می‌کردید، یعنی برای پوست شما بیش از حد سنگین است.

کسانی که پوست‌های خشکی دارند، باید از محصولاتی استفاده کنند که حاوی مواد لازم برای ترمیم و بازسازی لیپیدهای مرطوب‌کننده پوست باشند، و از هدر رفتن آب پوست جلوگیری کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha