چهارشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۷
کد خبر: 165226

با انجام آزمایشهایی درباره پیاده روی، محققان متوجه شدند پیاده روی با سرعت متغیر می‌تواند تا 20 درصد كالری بیشتر نسبت به پیاده روی با سرعت ثابت بسوزاند.

چطور پیاده روی کنیم تا کالری بیشتری بسوزانیم؟

سلامت نیوز: با انجام آزمایشهایی درباره پیاده روی، محققان متوجه شدند پیاده روی با سرعت متغیر می‌تواند تا 20 درصد كالری بیشتر نسبت به پیاده روی با سرعت ثابت بسوزاند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه جوان، یعنی اگر به دنبال روشی ساده برای سوزاندن كالری بیشتر هنگام پیاده‌روی هستید سرعت گام خود را تغییر دهید.

مانوج سرینیواسان، محقق در این باره می‌گوید: «بسیاری از منابع موجود در مورد پیاده روی با سرعت ثابت هستند. این مطالعه قطعه گمشده بزرگی است. اندازه‌گیری بهای سوخت‌وساز بدن در مورد سرعتهای متغیر بسیار مهم است، چراكه مردم روی تردمیل زندگی نمیكنند و با سرعت ثابت راه نمیروند. متوجه شدیم كه سرعت متغیر میتواند بهای پیاده‌روی را به شكل قابل ملاحظه‌ای افزایش دهد.» نتایج تحقیق این محققان نشان می‌دهد كه با استفاده از روش‌های سنتی، مردم ممكن است تعداد كالری های سوزانده شده ضمن پیاده روی در زندگی روزمره یا ورزش را دستكم بگیرند اما باید بدانیم كه اقدام به تغییر سرعت انرژی می‌تواند به طرق مختلف صورت بگیرد یعنی اینكه نیازی نیست ما برنامه‌ریزی خاصی برای آن داشته باشیم. محققان دریافتند كه ممكن است تا 8 درصد از انرژی مورد استفاده مان در طول پیاده روی روزانه طبیعی به دلیل انرژی مورد نیاز برای شروع و توقف پیاده روی باشد.

در آزمایشی محققان از مردم خواستند تا با حفظ سرعت خود روی تردمیل گام پیاده‌روی خود را تغییر دهند و بهای تغییر سرعت پیاده رویشان را اندازه بگیرند. شركت كنندگان به طور متناوب با سرعت زیاد به جلوی كمربند تردمیل میرسیدند و با سرعت كم به عقب تردمیل برمیگشتند. سرینیواسان در ادامه این آزمایش توضیح داد: «در آزمایشهای قبلی محققان دیگر سرعت تردمیل را مستقیماً تغییر دادند كه مشخصاً آزمایشها را برای پیاده روی در دنیای واقعی غیركاربردی میكرد. هنگامی كه سرعت تردمیل تغییر میكند، خود تردمیل، به جای شخص پیاده رو، مقداری كار می‌كند.»

«چگونه میتوانید به شكلی پیاده روی كنید كه انرژی بیشتر بسوزد؟ فقط كارهای عجیب و غریب انجام دهید. با كوله پشتی پیاده روی كنید، وزنتان را روی پاهایتان بیندازید. مدتی پیاده روی كنید، سپس بایستید و آن را تكرار كنید. به جای خط راست در یك منحنی پیاده‌روی كنید.»

این مطالعه پیش‌بینی محققان مبنی بر آهست هتر حركت كردن مردم هنگام حركت در فواصل كوتاه تر و افزایش سرعتشان هنگام افزایش فاصله را تأیید میكند. این یافته میتواند كاربردهایی برای حوزه درمان فیزیكی و توانبخشی داشته باشد، كه در آن اندازه‌گیری سرعت برای حركت در فاصله خاص شاخصی از پیشرفت بیمار است.

منبع:ساینس دیلی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha