یکشنبه ۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۱
کد خبر: 165536

شکار پرندگان مهاجر تا اعلام سیاست‌های مربوط به شکار و صید در سال جاری و ابلاغ دستورالعمل آن از سوی سازمان حفاظت محیط زیست، ممنوع است.

سلامت نیوز: شکار پرندگان مهاجر تا اعلام سیاست‌های مربوط به شکار و صید در سال جاری و ابلاغ دستورالعمل آن از سوی سازمان حفاظت محیط زیست، ممنوع است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، ابراهیم غلامی، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آستانه اشرفیه از ورود دسته‌های پرندگان مهاجر به مناطق تالابی منطقه خبر داد و اظهار کرد: با کاهش دمای هوا در عرض‌های شمالی و شروع فصل مهاجرت پرندگان،‌ دسته‌های پرندگان مهاجر برای زمستان‌گذرانی به مناطق تالابی منطقه، از جمله آبگیرها و مزارع کشاورزی شهرستان آستانه اشرفیه وارد می‌شوند.

وی ادامه داد: متاسفانه شاهد آن هستیم که عده‌ای با بی‌مهری نسبت به این مخلوقات خداوند، حق میهمان‌نوازی را به جا نمی‌آورند و با ادوات غیرمجاز صید، نظیر دام هوایی‌ اقدام به شکار این پرندگان می‌کنند.

غلامی با بیان این که هنوز هیچ مجوزی برای شکار صادر نشده است، خاطر نشان کرد: تا اعلام سیاست‌های مربوط به شکار و صید در سال جاری و ابلاغ دستورالعمل آن از سوی سازمان حفاظت محیط زیست، هرگونه شکار پرندگان مهاجر ممنوع است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست آستانه اشرفیه یادآور شد: در چند روز گذشته مامورین یگان حفاظت محیط زیست این اداره با حضور در مناطق، ضمن هشدار و تذکر به اهالی درخصوص ممنوعیت شکار، تعدادی دام هوایی که در اراضی کشاورزی و آبگیرهای محلی برپا شده بود را جمع‌آوری کردند.

وی افزود: در روش شکار از راه دام هوایی، صیادان با استفاده از تورهای نازک و همچنین پایه‌های چوبی، باعث به دام افتادن پرندگان در تاریکی شب یا سپیده‌دم می‌شوند که از روش‌های غیرمجاز صید به حساب می‌آید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha