دبیر علمی همایش "شیر، ایستگاه سلامت" گفت: متاسفانه مصرف سرانه شیر در كشور در حال حاضر یک سوم كشورهای توسعه یافته و پائین‌تر از نصف متوسط جهانی است.

سلامت نیوز: دبیر علمی همایش "شیر، ایستگاه سلامت" گفت: متاسفانه مصرف سرانه شیر در كشور در حال حاضر یک سوم كشورهای توسعه یافته و پائین‌تر از نصف متوسط جهانی است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از قدس آنلاین ، دکتر حسن نیلی، تصریح کرد: دبیرخانه "شیر ایستگاه سلامت" در نظر دارد به مناسبت روز جهانی تغذیه مصادف با 28 آبان ماه، طی یک حرکت اجتماعی جهت اصلاح الگوی تغذیه و افزایش سرانه مصرف شیر به کمک متخصصین و کارشناسان به انجام برساند.

وی گفت: با کمک افراد متخصص و شهرداری و رسانه‌ در زمینه اطلاع رسانی در سطح جامعه امکان ارائه بهتر همایش روز 28 آبان را خواستاریم.

دبیر علمی همایش "شیر، ایستگاه سلامت" هدف از برگزاری این همایش را ایجاد هم افزایی بین تشكلها، اتحادیه ها و دستگاههای مرتبط جهت زمینه سازی ارتقاء فرهنگ تغذیه بخصوص در زمینه مواد لبنی و شیر عنوان کرد و بیان داشت: در صدد هستیم تا در یك حركت جهادی و با همكاری كلیه نیروهای علمی و اجرایی دست اندار كار در چرخه تولید و عمل آوری شیر و همچنین دستگاههای اجرایی مرتبط به ارتقاء فرهنگ تغذیه مردم، همت خود را در ارتقاء فرهنگ جامعه در بخش تغذیه بكار گرفته و بخصوص جمعیت جوان و رو به رشد كشور را نسبت به خواص ارزشمند تغذیه ای و درمانی شیر آگاه نمائیم.
وی افزود: این همایش با هدف فرهنگ سازی در خصوص ارتقاء سرانه مصرف شیر صورت خواهد گرفت.
نیلی ایجاد حرکتی نو و هم افزایی در کشور برای افزایش مصرف شیر را هدف اصلی این همایش بیان کرد و گفت: اصلاح الگوی تغذیه به ویژه افزایش مصرف شیر در کشور بهترین راه کم کردن بیماری های پرهزینه در کشور است.
وی اذعان داشت: این همایش بزرگ بهانه ای برای اطلاع رسانی و منتقل کردن پیام دبیرخانه به آحاد جامعه  است.
دبیر علمی همایش "شیر، ایستگاه سلامت"  افزود: این همایش و تبلیغات و اطلاع رسانی آن از نگاه منفعت شخصی نیست بلکه به انجام رساندن رسالت اجتماعی که همان بالا بدن سرانه مصرف شیر است برای ما حائز اهمیت است.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha