سه‌شنبه ۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۲
کد خبر: 165720

دبیر اجرایی دومین کنگره ملی زخم و ترمیم بافت با تشریح زخم‌هایی که از سه سرطان کشنده‌تر است، گفت: دیابت هزینه‌های مستقیم و غیرمستقیم بسیاری را تحمیل می‌کند به طوریکه فقط هزینه‌های زخم دیابتی بالغ بر هزار میلیارد تومان می‌شود.

سلامت نیوز:دبیر اجرایی دومین کنگره ملی زخم و ترمیم بافت با تشریح زخم‌هایی که از سه سرطان کشنده‌تر است، گفت: دیابت هزینه‌های مستقیم و غیرمستقیم بسیاری را تحمیل می‌کند به طوریکه فقط هزینه‌های زخم دیابتی بالغ بر هزار میلیارد تومان می‌شود.


به گزارش سلامت  نیوز به نقل از تسنیم، سید مهدی طبایی دبیر اجرایی دومین کنگره ملی زخم و ترمیم بافت اظهار کرد: حوزه سلامت درباره زخم‌های مزمن کمتر به آن پرداخته است زیرا بیمارانی مانند بیماران دیابتی هزینه‌های زخم بسیاری را باید بپردازند.


وی ادامه داد: دیابت هزینه‌های مستقیم و غیرمستقیم بسیاری را تحمیل می‌کند به‌طوریکه فقط هزینه‌های زخم دیابتی بالغ بر هزار میلیارد تومان می‌شود.
طبایی در نشست خبری دومین کنگره ملی زخم و ترمیم بافت عنوان کرد: البته زخم‌های فشاری و وریدی نیز داریم به‌طوریکه آمار جهانی نشان از 70 درصد از زخم‌های وریدی دارد و 9 درصد زخم‌ها نیز مربوط به زخم‌های بستری است.


دبیر اجرایی دومین کنگره ملی زخم و ترمیم بافت ادامه داد: 45 درصد بیماران مبتلا به دیابت در مدت 5 سال به زخم‌ پای دیابتی مبتلا می‌شوند که باعث مرگ آنها می‌شود و به نوعی زخم پای دیابتی کشنده‌تر از سه نوع سرطان پرستات و نوعی سرطان خون است.


وی با اشاره به راه‌اندازی نخستین مرکز زخم پای دیابتی از زخم مزمن، توضیح داد: نمونه این مراکز در کشورهای آمریکا و اروپا وجود دارد و ما نیز درصدد هستیم این مرکز زخم الگو و محلی برای تبادل دانش در حوزه زخم مزمن شود تا بتوانیم حتی از تجارب کشورهای مرفه نیز استفاده کنیم.
طبایی با بیان اینکه دومین کنگره ملی زخم و ترمیم بافت 6 تا 8 آبان برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: همچنین در حاشیه این کنگره نمایشگاهی در حوزه زخم با حضور شرکت‌های داخلی و خارجی برگزار می‌شود.


 دومین کنگره ملی زخم و ترمیم بافت در راستای راه‌اندازی نخستین مرکز جامع زخم 6 تا 8 آبان‌ماه در بیمارستان میلاد برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha