معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به اینکه مطالبات معوق بیمارستان‌ها و مراکز درمانی به هفت ماه رسیده است، گفت: کمبود نیرو و عدم پرداخت مطالبات از چالش‌های طرح تحول نظام سلامت است.

سلامت نیوز:معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به اینکه مطالبات معوق بیمارستان‌ها و مراکز درمانی به هفت ماه رسیده است، گفت: کمبود نیرو و عدم پرداخت مطالبات از چالش‌های طرح تحول نظام سلامت است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر محمد حاجی‌آقاجانی در حاشیه سفر به گیلان و در بازدید از کلینیک فوق تخصصی بعثت رشت در جمع خبرنگاران با مطلوب ارزیابی کردن اجرای طرح تحول نظام سلامت در گیلان اظهار کرد: بازدید از بیمارستان‌های استان و نحوه اجرای برنامه‌های هفت‌گانه طرح تحول سلامت از اهداف سفر به گیلان است.


وی با بیان اینکه زیرساخت‌های مناسبی در استان جهت ارایه خدمت به بیماران وجود دارد تصریح کرد: کمبودهای لازم نیز در این بازدید بررسی و پیگیری می‌شود.
معاون درمان وزارت بهداشت مهم‌ترین چالش طرح نظام سلامت را مطالبات بیمارستان‌ها و مراکز درمانی عنوان کرد و افزود: فاصله بین خدمت تا دریافت مطالبات، خدمات‌رسانی را مشکل می‌کند.


دکتر حاجی‌آقاجانی با اشاره به اینکه مطالبات بیمارستان‌ها و مراکز درمانی به 7 ماه رسیده است گفت: همراهی سازمان‌های بیمه‌گر و پرداخت به‌موقع مطالبات از نکات مهم و تاثیرگذار در اجرای طرح تحول نظام سلامت است.
وی کمبود نیروی انسانی را دومین مشکل در اجرای این طرح عنوان کرد و یادآور شد: همرمان با اجرای طرح تحول نظام سلامت 9هزار پرستار در سراسر کشور جذب شدند.


معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به کمبود پرستار آموزش‌دیده در کشور اضافه کرد:باید در بحث آموزش پرستاران بیش از پیش همت نمود.

لازم به ذکر است؛ عملیات اجرایی احداث، کلینیک فوق تخصصی بعثت با زیربنای 787 متر مربع در زمین اهدائی در سال 1390 افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
این کلینیک،با بهره‌گیری از تجهیزات پزشکی و امکانات پیشرفته و فضای مناسب جهت ارائه خدمات با کیفیت بالا به بیماران در پنج طبقه با مجموعه خدمات تشخیصی و تصویربرداری به مراجعین خدمت رسامی می‌کند.


کلینیک فوق تخصصی بعثت یکی از مجهزترین و کامل‌ترین مراکز پزشکی درمان سرپایی در استان گیلان است و در حال حاضر دارای 17 مطب پزشک ،جهت استقرار پزشکان متخصص و فوق تخصص است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha