مدیر آموزش،جذب و حفظ اهدا‌کنندگان سازمان انتقال خون استان تهران گفت:مردان بیشترین گروه اهدا کنندگان خون دراین استان را به خود اختصاص می دهند.

"مریم صادقی" روز جمعه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت:این در حالی است که زنان، بیشترین مصرف کننده واحدهای خونی هستند و از هر پنج واحد خون در یافتی، سه واحد مصرفی متعلق به خانم ها است.
وی گفت: این در حالی است که تنها شش درصد از زنان در استان تهران،برای اهدای‌خون به پایگاه های این سازمان،مراجعه می کنند.
وی با بیان این مطلب که 94 درصد از اهدا کنندگان خون در استان تهران را مردان تشکیل می دهند،گفت: در سال گذشته، 403 هزار نفر در این استان،خون خود را اهدا‌کردند.
صادقی ادامه داد: در حال حاضر خانم ها، سه بار در سال و آقایان چهار بار در سال می توانند اهدای خون را انجام دهند.
وی گفت: پزشکان پس از معاینه دقیق و بررسی شرایط جسمی ‌مراجعه کنندگان، تشخیص می دهند فرد قادر است این کار را انجام دهد و در غیر اینصورت به طور موقت و یا دائم از اهدای ‌خون معاف می شود.
وی ادامه داد: افرادی که دارای بیماری های قلبی، تنفسی، هستند و یا سابقه تشنج، بیماری های صرع و یا خاص را دارند، برای همیشه از انجام این کار معاف خواهند شد.
صادقی افزود:همچنین افرادی که یکسری قرص ها مانند آنتی بیوتیک را مصرف کردند تا مدتی و برخی دیگر نیز با توجه به نوع قرص مورد نظر، تا یکماه به طور موقت معاف می شوند.
جمعه نهم مرداد ماه - روز ملی انتقال خون ایران نامیده شد.اکنون 36 سال از تاسیس سازمان انتقال خون درکشور سپری شده و بیش از 29 میلیون نفر درکشور خون داده اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha