سه‌شنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۵
کد خبر: 166450

اغلب ما موقعی که تشنه هستیم، به اشتباه فکر می‌کنیم که گرسنه‌ایم، و همین مسئله یکی از دلایلی است که باعث زیاده‌روی ما در خوردن می‌شود.

سلامت نیوز: اغلب ما موقعی که تشنه هستیم، به اشتباه فکر می‌کنیم که گرسنه‌ایم، و همین مسئله یکی از دلایلی است که باعث زیاده‌روی ما در خوردن می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سایت سلام دکتر، پس اولین گام برای متوقف کردن هوس و ولع خوردن این است که یک لیوان آب بنوشید. وقتی تشنگی را رفع کنید، به احتمال خیلی زیاد هوس خوردن هم از بین می‌رود.


جویدن آدامس‌های بدون قند نیز از ترفندهای دیگری است که می‌تواند از زیاده‌روی در خوردن غذاهای مختلف، جلوگیری کند. ضمن این‌که جویدن این آدامس‌ها می‌تواند حواس شما را پرت کند و احتمال پُرخوری را تا حد زیادی کاهش دهد.


مواقعی که در خانه نشسته‌اید یا پشت میز کارتان هستید، این خستگی است که شما را به خوردن وسوسه می‌کند، نه گرسنگی. به همین دلیل باید خودتان حواس‌تان را پرت کنید تا مانع از این مشکل شوید. هر باری که احساس می‌کنید می‌خواهید در یخچال را باز کنید فقط به‌خاطر این که هیچ کار دیگری ندارید، حتما ذهن‌تان را مشغول چیز دیگری کنید که حواس شما را از یخچال و خوردن پرت کند. مثلا می‌توانید کتاب بخوانید، یا حتی یک پیاده‌روی کوتاه در محله زندگی‌تان داشته باشید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha