چهارشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۰
کد خبر: 166558

مدیریت پزشکان بر بیمارستانها به ضرر بیماران است

سلامت نیوز:مشاور معاون وزیر رفاه و ریاست سازمان بهزیستی در توسعه منابع و سرمایه گفت: واگذاری مدیریت بیمارستانها به پزشکان نه تنها موجب ضعف مدیریتی بیمارستان و هدر رفت منابع خواهد شد بلکه در بلندمدت به ضرر بیماران نیز تمام می شود و چه بسا عده ای به دلیل این سوء مدیریتها جان خود را از دست بدهند.

دکتر احمد فیاض بخش در گفتگو با «تامین24»گفت: متاسفانه در کشور ما همیشه مدیریت ارائه درمان در بیمارستانها به پزشکان محول شده است.حال با توجه به ذی نفع بودن مدیران در توسعه بعضی خدمات درمانی، ممکن است در شرایطی بجای صرفه و صلاح مردم و حتی یک بیمارستان خصوصی، صلاح یک گروه تخصصی ویژه مورد عنایت مدیران قرار گیرد.

فیاض بخش افزود: برفرض وقوع چنین احتمالی، این امر نه تنها موجب ضعف مدیریتی بیمارستان و هدر رفت منابع خواهد شد بلکه در بلندمدت به ضرر بیماران نیز تمام می شود و چه بسا عده ای به دلیل این سوء مدیریتها جان خود را از دست بدهند.

وی افزود: از آنجاییکه پزشکان کار بالینی انجام داده اند لذا نگاه  مدیریتی به امور ندارند بنابراین در صورتی که امر مدیریتی به یک پزشک واگذار می شود ضرورت ایجاب می کند که پزشک دوره های مدیریتی را بگذراند و علم مدیریت فراگیرد.

این کارشناس اقتصاد سلامت ادامه داد:از سوی دیگر، باید شرایطی ایجاد شود که مدیران بیمارستان، چه پزشک باشند و چه غیر پزشک، نتوانند در مورد نتایج تصمیمات مدیریتی ذینفع مالی و اعتباری شوند.

فیاض بخش گفت: متاسفانه برخی گمان می کنند که داشتن سواد مدیریتی ذاتی و خدادادی است اما واقعیت این است که مدیریت نیز مانند حرفه پزشکی نیاز به تربیت و تحصیل و تخصص دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha