چهارشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۴
کد خبر: 166652

کمبود تخت های بیمارستان، ضعف در اورژانس بیمارستانی و کمبود نیروی انسانی در مواقع بروز حوادث و بحران ها مهم ترین مشکلات حوزه سلامت در بخش زیرساخت هاست که طبق گفته سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان حوزه سلامت در کشور هنوز آمادگی برخورد با حوادث را ندارد.

سلامت نیوز: کمبود تخت های بیمارستان، ضعف در اورژانس بیمارستانی و کمبود نیروی انسانی در مواقع بروز حوادث و بحران ها مهم ترین مشکلات حوزه سلامت در بخش زیرساخت هاست که طبق گفته سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان حوزه سلامت در کشور هنوز آمادگی برخورد با حوادث را ندارد.

به گزارش سلامت نیوز، محمدحسین قربانی در گفت و گو با پانا، در پاسخ به این سوال که آیا ظرفیت اورژانس‌ های کشور برای پاسخگویی هنگام حوادث کافی است؟ اظهار داشت: متأسفانه زیر ساخت‌ های درمانی در بیمارستان‌ ها و اورژانس بیمارستانی ظرفیت لازم را ندارد.
وی افزود: در حال حاضر اگر کوچک ترین بحران در کشور به وجود بیاید، اورژانس ‌ها و بیمارستان ‌های بزرگ به دلیل نبود تخت بیمارستانی با بحران مواجه می شوند حال اگر رویداد بزرگتری رخ دهد این مشکلات چندین برابر می شود.


عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: وزارت بهداشت باید برنامه های خود را جهت مقابله با بحران اعلام کند. ما باید بپذیریم وقتی که زیرساخت‌ های درمانی کشور چه در بخش بستری و چه در اتاق ‌های عمل و خصوصا در اورژانس محدود است در زمان بحران قطعا با مشکل مواجه خواهیم شد.


وی با بیان اینکه مهمترین وظیفه وزارت بهداشت در روند بلایای طبیعی و غیرطبیعی این است که زیرساخت‌ های لازم برای خدمات رسانی ارائه شود، گفت: زیر ساخت‌ های کشور در حوزه سلامت به ویژه در زمینه بیمارستانی محدود است از طرفی بسیاری از بیمارستان ها عمری بالای 30 سال دارند و فرسوده به شمار می روند. بسیاری از بیمارستان ها هم با کمبود تخت بیمارستانی مواجه هستند. بنابراین دولت و مسئولان وزارت بهداشت باید تمهیدات جدی تری نسبت به این موضوع در نظر بگیرند.


این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: با سرمایه گذاری در حوزه سلامت می توانیم در بحران ها بر مشکلات علبه کنیم. وزارت بهداشت باید به دنبال جلب مشارکت خیرین در توسعه زیرساخت های حوزه سلامت باشد.


این در حالی است که دکتر محمد آقاجانی معاون وزیر بهداشت نیز اعلام کرده است: 80 هزار تخت بیمارستانی در کشور کمبود داریم. در اورژانس پیش بیمارستانی 2000 پایگاه جاده‌ای و شهری با 3000 آمبولانس داریم اما حدود 840 پایگاه از برنامه چهارم و پنجم توسعه عقب هستیم. در زمینه نیروی انسانی نیز که برای انتقال مصدومین در حوادث بسیار موثر است حدود 7500 تکنسین برای این پایگاه‌ها کمبود داریم و نیازمند تکمیل نیروی انسانی هستیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha