یکشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۸
کد خبر: 166905

یک متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت: در مصرف روزانه از روغنهای مایع مانند زیتون، کانولا، آفتابگردان و ذرت استفاده شود.

این روغن‌ها را نخورید!

سلامت نیوز:یک متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت: در مصرف روزانه از روغنهای مایع مانند زیتون، کانولا، آفتابگردان و ذرت استفاده شود.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر عزتالله فاضلیمقدم بیان کرد: تغذیه نامناسب، سبک زندگی، عدم تحرک، استفاده از غذاهای پرکالری از جمله عواملی هستند که منجر به ایجاد بیماری قلبی و عروقی و تشدید این بیماری شده است.


وی اظهار کرد: به علت زندگی شهری و ماشینی فعالیت بدنی اکثر افراد کم شده و در کنار این کمتحرکی میل به استفاده از فستفودها و غذاهای پرکالری بیشتر شده که این دو عامل سبب افزایش وزن و ریسک‌فاکتورها برای افزایش بیماریهای قلبی و عروقی شده است.


این عضو هیأت علمی دانشگاه لرستان با بیان اینکه نوع روغنها میتواند تاثیر سوء بر سلامت قلب داشته باشند، افزود: استفاده از روغنهای جامد اعم از حیوانی و گیاهی در مدت زمان طولانی باعث افزایش چربیهای بد خون شده و در طولانی مدت موجب انسداد و سختی عروق و نهایتا ایجاد و تشدید بیماریهای قلبی میشود.
این عضو هیأت علمی دانشگاه لرستان اضافه کرد: در بین روغنها، روغن پالم و نارگیل را داریم که دارای اسید چرب اشباع هستند که به مرور زمان مصرف آنها باعث افزایش چربیهای بد خون شده و ایجاد و تشدید بیماریهای قلبی و عروقی را به دنبال دارد.


فاضلیمقدم با تاکید بر اینکه هر نوع روغن جامدی اعم از حیوانی و گیاهی دارای اسید چرب اشباع هستند، تصریح کرد: افراد مسن و مخصوصا کسانی که سابقه بیماریهای قلبی و عروقی و پرفشاری خون دارند باید مصرف روغنها را به حداقل برسانند؛ چرا که بخشی از غذاهایی که روزانه مصرف میکنیم دارای روغن گیاهی یا حیوانی غیرقابل رؤیت هستند (شیر، پنیر و گوشت) و نباید روغن مصرفی روزانه، جامد گیاهی یا حیوانی باشد بلکه باید از روغنهای مایع نظیر زیتون، کانولا (کلزا، آفتابگردان و ذرت) که روغنهای مناسبی هستند، استفاده کرد.


این متخصص تغذیه و رژیمدرمانی خاطرنشان کرد: پیشنهاد میشود از غذاهای دریایی نظیر ماهی که دارای امگا 3 بوده و جزو مواد غذایی سالم هستند و به سلامت قلب کمک میکند، استفاده شود. باید افراد در هفته یکی دو بار مصرف ماهی را در سبد غذایی خود قرار دهند.
فاضلیمقدم با تأکید بر اینکه در مصرف شیرینیجات دقت شود؛ چرا که مصرف شیرینی در بدن تبدیل به چربی میشود، اذعان کرد: مصرف شیرینی سلامت قلب را به مخاطره میاندازد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha