معاون وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: تا پایان دولت یازدهم 21 هزار تخت جدید آماده می‌شود ولی این تعداد کافی نیست و باید برای پر کردن خلا موجود در صدد افزایش جلب مشارکت بخش‌های مختلف از جمله خیران باشیم.

سلامت نیوز:معاون وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: تا پایان دولت یازدهم 21 هزار تخت جدید آماده می‌شود ولی این تعداد کافی نیست و باید برای پر کردن خلا موجود در صدد افزایش جلب مشارکت بخش‌های مختلف از جمله خیران باشیم.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ، سیدعلی صدرالسادات ظهر امروز در مراسم عقد تفاهم‌نامه احداث بیمارستان 1540 تختخوابی بر توسعه مراکز درمانی در کشور تاکید کرد.
معاون وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: ضریب تختی در کشور 1.67 است که تا پایان برنامه ششم به 2.6 درصد خواهد رسید و برای این منظور 70 هزار تخت جدید نیاز داریم که با توان فعلی دولت 35 سال زمان نیاز است.


صدر السادات ادامه داد: با توجه وزارت بهداشت به ارتقای سلامت و طرح تحول منابع جدید تعریف شده و استفاده از شیوه‌های نوین از جمله واگذاری تملک دارایی و استفاده از فاینانس هستیم.


وی بیان کرد: با این شیوه در صدد جبران عقب‌ماندگی‌ها و احداث مراکز درمانی جدید در نقاط مختلف کشور هستیم.
صدرالسادت ادامه داد: تا پایان دولت یازدهم 21 هزار تخت جدید آماده می‌شود ولی این تعداد کافی نیست و باید برای پر کردن خلا موجود در صدد افزایش جلب مشارکت بخش‌های مختلف از جمله خیران باشیم.


وی گفت: توافق با قرارگاه خاتم‌الانبیا در زمینه بیمارستان‌سازی صورت گرفته و یکی از راه‌هایی است که تجربه می‌کنیم و برای 30 درصد اعتبار اولیه این قرارداد پیش‌بینی‌هایی صورت گرفته و تلاش می‌شود تا در سال‌جاری اعتبارات تخصیص یابد.


وی گفت: به دنبال برنامه‌های دیگری مانند استفاده از توان خیران هستیم و برای استفاده از توان داخلی و خارجی درصدد بهبود وضعیت درمانی هستیم.
صدر السادات بیان کرد: وضعیت بهداشت و درمان و سلامت مردم بدون کمک ارگان‌های دیگر به صورت مطلوب امکان توسعه‌ای ندارد.


وی تاکید کرد: پروژه یک هزار تختخوابی پروژه بزرگی است که با مساعدت بخش‌های مختلف می‌تواند بهتر شود و امیدواریم شرایط درمانی بهتری در استان فراهم کنیم.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha