رئیس سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران به بیمه ها بایت پرداخت دیر هنگام مطالبات پزشکان گلایه کرد و گفت: این تاخیرها ، آسیب های جدی به جامعه پزشکی وارد کرده است.

رییس نظام پزشکی:پرداخت دیرهنگام بیمه ها به پزشکان آسیب جدی زده است

سلامت نیوز: رئیس سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران به بیمه ها بایت پرداخت دیر هنگام مطالبات پزشکان گلایه کرد و گفت: این تاخیرها ، آسیب های جدی به جامعه پزشکی وارد کرده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،دکتر علیرضا زالی اظهار کرد: در زمان حاضر ، هم بخش خصوصی و هم بخش دولتی جامعه پزشکی ، گلایه ای مشترک از بیمه ها و تاخیر آن ها در پرداخت مطالبات دارند؛ به گونه ای که الان، مطالبات پزشکان در بسیاری از مراکز درمانی با تاخیری پنج تا هفت ماهه از سوی بیمه ها پرداخت می شود.

زالی ادامه داد: بیشتر پزشکانی که با این مشکل مواجه شده اند کسانی هستند که اتفاقا پزشک تمام وقت مراکز درمانی به شمار می آیند و باید درآمد آنان تضمین و تامین باشد که متاسفانه تاخیر یاد شده در پرداختی ها، این افراد را با مشکل جدی مواجه کرده است. 

رئیس سازمان نظام پزشکی، این مشکل را تنها مربوط به بخش دولتی ندانست و اظهار کرد: بخش خصوصی هم با این مشکل مواجه است. وی، گفت: بیمارستان های خصوصی و درمانگاه های غیردولتی و نیز مراکز دولتی با نقدینگی روبه رو شده اند؛ همچنین الان بالغ بر 70 تا 80 درصد نقدینگی بخش خصوصی در بستربیمه های تکمیلی انجام می شود که البته این میزان در شهرستان ها به بالای 90 درصد می رسد. 


** بیمه ها تمام مفاد کتاب ارزشیابی خدمات سلامت را محقق نکرده اند 

رئیس سازمان نظام پزشکی کشور افزود: کل مفاد کتاب ارزشیابی نسبی خدمات سلامت توسط بیمه ها محقق نشده است ؛ این در حالی است که بیمه ها مکلف به اجرای تمام کتاب هستند ؛ ضمن اینکه هر پروتکلی که بعد از این کتاب مصوب، طراحی شود از نظر ما قابل قبول نیست.زالی به این نکته نیز اشاره کرد که برخی قراردادهای بیمه ها با پزشکان تا حدی دستاورد این کتاب را مخدوش کرده است.وی، تنها راه چاره در این زمینه را بودجه های پایه و کمک دولت به رفع نقدینگی عنوان کرد و افزود: باید نگاهی مبتنی بر عدالت در مجموعه ارایه خدمات صورت گیرد.


**نمایشگاه مطبوعات باید رقابت سالم رسانه ای را ایجاد کند

زالی در مورد نمایشگاه مطبوعات گفت: این نمایشگاه به تورنمنت فرهنگی تبدیل شده است و انتظار می رود فضایی ایجاد شود تا جنبه رقابت سالم و اشتراک تجارب رسانه ها فراهم آید.وی، اظهار کرد: باید فضای نقد و تحلیلی مبتنی بر آزاد اندیشی و ایجاد تفکرات نو و متفاوت و همچنین تالار گفت و گو در این نمایشگاه بیش از سال های گذشته مورد توجه قرار گیرد.زالی، نمایشگاه مطبوعات را از بزرگترین رویدادهای فرهنگی برشمرد که نباید به این چند روز اکتفا کند و باید دبیر خانه و کارگروه هایی جهت انتقال تجربیات رسانه ای تشکیل شود.خبر در حال تکمیل است...

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha