مردی كه با جعل سند، وام‌های میلیاردی می‌گرفت و در كشورهای اروپایی خوشگذرانی می‌كرد برای تكرار كلاهبرداری‌های خود به كشور بازگشت اما از سوی پلیس شناسایی و دستگیر شد.

سلامت نیوز: مردی كه با جعل سند، وام‌های میلیاردی می‌گرفت و در كشورهای اروپایی خوشگذرانی می‌كرد برای تكرار كلاهبرداری‌های خود به كشور بازگشت اما از سوی پلیس شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه اعتماد، پنجم آبان امسال زنی در كلانتری ١٣٧ نصر از فردی ناشناس به اتهام گرفتن وام ٤٠٠ میلیون تومانی با سرقت سند خانه‌اش شكایت كرد. ماموران پرونده‌ای با موضوع «جعل و كلاهبرداری» تشكیل دادند و برای رسیدگی به پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ فرستادند. با آغاز تحقیقات، مالباخته به كارآگاهان گفت: «چند وقت پیش كه برای گرفتن وام به بانك رفته بودم، متوجه شدم سند خانه چهار میلیارد تومانی‌ام در رهن بانك است و فردی ناشناس با استفاده از آن و بدون اطلاع من بیش از ٤٠٠ میلیون تومان وام گرفته است.»

با ثبت شكایت مالباخته، كارآگاهان به بانك مراجعه كردند و متوجه شدند سند خانه شاكیه با وكالتنامه‌ای محضری به مردی به نام مهدی واگذار شده است. به این ترتیب مهدی شناسایی و دستگیر شد. او در بازجویی‌ها خود را بی‌گناه دانست و گفت: «پدر من پیش مردی به نام حمیدرضا كار می‌كند. او مدعی بود صاحبخانه‌اش خارج از كشور زندگی می‌كند و به پول نیاز دارد. به این بهانه با یك وكالتنامه از شاكیه پیش من آمد و گفت می‌خواهد سند خانه او را به نام من بزند تا بتوانیم از بانك وام بگیریم و برای صاحبخانه بفرستیم. من هم در ازای گرفتن كارمزد قبول كردم و ٤٠٠ میلیون تومان وام گرفتم و همه آن را به حمیدرضا دادم.»

بررسی حرف‌های مهدی نشان می‌داد حمیدرضا سه ماه پیش خانه شاكیه را با هزینه ماهانه ٢٥ میلیون تومان اجاره كرده است. در ادامه تحقیقات، كارآگاهان به محل صدور وكالتنامه مراجعه كردند كه مشخص شد متهم با جعل نامه منتسب به یكی از سفارتخانه‌های كشورهای همسایه، یك وكالتنامه تام‌الاختیار از صاحبخانه برای انجام امور مالی و اداری دریافت كرده و موفق به انتقال سند خانه چهار میلیاردتومانی شاكیه به مهدی شده است. در حالی كه تحقیقات برای كشف هویت متهم ادامه داشت، پرونده‌های مشابه دیگری نیز به پایگاه دوم ارسال شد كه در همه آنها فردی به نام حمیدرضا موفق شده بود با جعل وكالتنامه بدون اطلاع مالكان خانه‌ها، وام‌های میلیاردی بگیرد. سرانجام و در حالی كه سرنخ آنچنانی در اختیار كارآگاهان نبود، با انجام چهره‌نگاری از متهم و اقدامات پلیسی، محل تردد او در منطقه قیطریه تهران شناسایی شد و ماموران در عملیاتی ضربتی او را دستگیر كردند. در بازرسی از مخفیگاه او انواع مدارك شناسایی جعلی با هویت حمیدرضا، پرویز و مرتضی و ابزار جعل سند به دست آمد كه متهم با استفاده از آنها اقدام به جعل وكالتنامه و كلاهبرداری میلیاردی كرده بود.

متهم كه نام واقعی او پیمان است پس از دستگیری به كلاهبرداری و دریافت وام‌های كلان با استفاده از اسناد و مدارك جعلی اعتراف كرد و گفت: «از سه سال پیش كلاهبرداری‌های خود را شروع كردم. وقتی برای نخستین بار موفق شدم با جعل سند، ٥/١میلیارد تومان از بانك وام بگیرم از كشور خارج شدم و به یونان رفتم. دو سال آنجا ماندم تا اینكه پول‌هایم تمام شد. تصمیم گرفتم دوباره به ایران برگردم و نقشه كلاهبرداری هایم را تكرار كنم. در مدت چند ماه موفق شدم چندین وام ٤٠٠ میلیون تومانی بگیرم. می‌خواستم دوباره به خارج از كشور فرار كنم كه از سوی پلیس دستگیر شدم.»

سرهنگ كارآگاه سعدالله گزافی، رییس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ از همه شهروندانی كه به شیوه مشابه مورد كلاهبرداری قرار گرفته‌اند خواست تا برای پیگیری شكایت خود به پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ در خیابان جنت شمالی، نرسیده به اتوبان آبشناسان مراجعه كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha