معاون نظارت و برنامه ریزی سازمان غذا و دارو، بر کاهش مصرف نمک، شکر، چربی و اسید چرب ترانس در فرآورده های غذایی بر اساس برنامه سالانه در کشور، تاکید کرد.

سلامت نیوز:معاون نظارت و برنامه ریزی سازمان غذا و دارو، بر کاهش مصرف نمک، شکر، چربی و اسید چرب ترانس در فرآورده های غذایی بر اساس برنامه سالانه در کشور، تاکید کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل ار مهر، دکتر اکبر عبداللهی در همایش کشوری برچسب‌گذاری مواد غذایی و نشانگرهای رنگی تغذیهای در همدان با اشاره به اقدامات وزارت بهداشت در خصوص ایمنی و کنترل غذا و فرآورده‌های غذایی قبل از ورود به بازار، اظهار کرد: در راه مصرف منطقی غذا فرهنگ سازی و اطلاع‌رسانی باید مورد توجه جدی باشد.


وی با اشاره به اینکه در حوزه فرهنگ سازی اصلاح سبک زندگی و الگوی غذایی کم‌کاری شده است، گفت: باید بر اساس برنامه‌های سالانه مصرف نمک، شکر، چربی و اسید چرب ترانس را کاهش دهیم.


معاون نظارت و برنامه ریزی سازمان غذا و دارو با بیان اینکه در حوزه اطلاع‌رسانی در مصرف غذاهای سالم، طی سال گذشته اقدام جدی صورت گرفت و توانستیم درج نشانگرهای تغذیهای را در دستور کار قرار دهیم، افزود: در حوزه اعتمادسازی باید اقدامات اساسی را انجام داد.


وی با بیان اینکه اعتماد مردم به گفته‌ های ما مسئولان کم است، خاطرنشان کرد: باید بدانیم مردم چه خواسته‌هایی از ما دارند چرا که این بزرگترین عامل اعتمادسازی است .


عبداللهی با اهمیت به خواست مردم، خاطرنشان کرد: احترام به مصرف‌کننده در خصوص توجه به کیفیت محصول و اندازه آن اهمیت بسزایی دارد و عدم توجه به این مسئله به معنای بی‌احترامی به مصرف‌کنندگان است.


وی با اشاره به لزوم ورود اسمارت کد به بازار، گفت: محتوای محصولات غذایی به وسیله بارکد باید مورد شناخت باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha