متخصص تغذیه با اشاره به خواص درمانی کدو حلوایی، گفت: مصرف این ماده غذایی از ابتلاء به آنفلوانزا پیشگیری می‌کند و برای درمان بیماری‌های چشمی، فشار خون و افسردگی مناسب است.

سلامت نیوز: متخصص تغذیه با اشاره به خواص درمانی کدو حلوایی، گفت: مصرف این ماده غذایی از ابتلاء به آنفلوانزا پیشگیری می‌کند و برای درمان بیماری‌های چشمی، فشار خون و افسردگی مناسب است.

مرتضی صفوی در گفت‌وگو با فارس، در رابطه با خواص درمانی کدو حلوایی اظهار داشت:‌ کدو حلوایی یک سبزی مناسب به دلیل خواص درمانی بی‌شمار بوده که به‌دلیل آنتی‌اکسیدان بالا ویتامین C و بتاکاروتن برای درمان افسردگی توصیه می‌شود.

وی افزود: جهت پیشگیری از ابتلا به آنفلوانزا به ویژه در زمستان و پاییز مصرف کدو حلوایی توصیه شده همچنین به دلیل وجود آنتی‌اکسیدان آن همچون گوجه‌فرنگی خواص پیشگیرانه در ابتلا به سرطان پروستات دارد.

این متخصص تغذیه ادامه داد: همچنین مصرف کدو حلوایی بیماری‌های چشمی همچون آب مروارید را درمان کرده و برای کاهش فشار خون و کاهش بیماری‌های قلبی و استفاده از آن در وعده‌های غذایی توصیه می‌شود.

به گفته صفوی مصرف کدو حلوایی بر روی سیستم ادراری و مثانه نیز تأثیر گذاشته و از سنگ کلیه جلوگیری می‌کند و می‌توان از آن هنگام طبخ سوپ استفاده کرد و از خواص درمانی آن بهره‌مند شد.

وی در مورد مصرف کدو سبز یا خورشتی گفت: کدوی سبز نیز برای درمان آسم، خونریزی‌های معده، روده و بیماری‌های چشمی مناسب است و این میوه منبع غنی ویتامین C،A، بتاکاروتن، فسفر، مس، پتاسیم، منیزیم و فیبر بالا است؛ لذا برای ناراحتی‌های گوارشی مصرف آن بسیار توصیه می‌شود.

این متخصص تغذیه با اشاره به فیبر بالای موجود در کدو حلوایی گفت: مصرف کدو حلوایی برای کسانی که قصد لاغر شدن دارند بسیار مناسب است و همچنین دارای امگا 3 بوده و خاصیت ضد التهابی و ضد دیابتی دارد و انسولین خون را نیز تنظیم می‌کند.

صفوی خاطر نشان کرد: مصرف کدوی سبز برای پیشگیری از کبودی صورت آن توصیه شده و همچنین دارای خاصیت ضدپیری بوده و حافظه را تقویت می‌کند و به دلیل اینکه 95 درصد کدو آب است و 100 گرم آن 25 کالری دارد در رژیم‌های غذایی جهت لاغری و چربی‌سوزی توصیه می‌شود.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha