عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با هشدار نسبت به انباشت بدهی دولت به تامین اجتماعی، گفت: بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی صد هزار میلیارد تومان است که بدون‌شک با ادامه چنین روندی سازمان تامین اجتماعی با ورشکستگی کامل مواجه خواهد شد.

سلامت نیوز: عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با هشدار نسبت به انباشت بدهی دولت به تامین اجتماعی، گفت: بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی صد هزار میلیارد تومان است که بدون‌شک با ادامه چنین روندی سازمان تامین اجتماعی با ورشکستگی کامل مواجه خواهد شد.

به گزارش سلامت نیوز، محمداسماعیل سعیدی در گفت وگو با خانه ملت، در تشریح جزئیات طرح تعجیل بدهی دولت به سازمان تأمین اجتماعی که روز گذشته (چهارشنبه 26 آبان) از سوی هیات رئیسه مجلس اعلام وصول شد، افزود: یکی از مشکلاتی که سازمان تامین اجتماعی و صندوق‌های بیمه‌ای با آن مواجه است بحث بدهی دولت به آنها است.

نماینده مردم تبریز، آذزشهر واسکو در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد:‌ هرسال بدهی دولت به صندوق‌های بیمه‌ای از جمله سازمان تامین اجتماعی انباشته می‌شود و همین عامل نگرانی را بین نمایندگان ایجاد کرده که با توجه به روند فعلی سازمان تامین اجتماعی و دیگر صندوق‌های بیمه‌ای قادر به انجام تعهدات خود نخواهد بود.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با بیان اینکه بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی صدهزار میلیارد تومان است، تصریح کرد:‌ بدون‌شک با ادامه چنین روندی سازمان تامین اجتماعی با ورشکستگی کامل مواجه خواهد شد.

وی یادآور شد: امروزه بیمه رانندگان تاکسی و قالیبافان زیرسوال رفته و صندوق‌های بیمه‌گر تعهدات جدید را نمی‌پذیرند که این موضوع زنگ خطری جدی به شمار می‌رود.

سعیدی با تاکید بر اینکه طرح تعجیل بدهی دولت به سازمان تأمین اجتماعی در کمیسیون اجتماعی مجلس بررسی می‌شود، افزود: طرح مذکور دولت را نسبت به انجام تعهدات خود و پرداخت بخشی از بدهی‌ها ملزم می‌کند تا حداقل شرایط موجود تا حدودی ترمیم شود؛ اگر دولت نتواند تعهدات خود را در قبال اقشار تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی انجام دهد مشکلات جدی در آینده بروز خواهد کرد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، درباره نحوه الزام دولت به انجام تعهداتش در طرح مذکور، ادامه داد: دولت در لایحه بودجه سال آینده باید این پرداختی‌ها را لحاظ کند بر همین اساس یکی از اولویت‌های بودجه سال 95 بحث بدهی‌های دولت به تامین اجتماعی است.

 روز گذشته (26 آبان) طرح تعجیل بدهی دولت به سازمان تأمین اجتماعی در صحن علنی مجلس اعلام وصول شد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha