رئیس کل سازمان نظام‌پرستاری با بیان اینکه بیمارستان‌ها از کادر علمی لازم برای تقویت نیروی پرستاری برخوردار نیستند،گفت: این موضوع باید برعهده دانشکده‌های پرستاری باشد.

سلامت نیوز: رئیس کل سازمان نظام‌پرستاری با بیان اینکه بیمارستان‌ها از کادر علمی لازم برای تقویت نیروی پرستاری برخوردار نیستند،گفت: این موضوع باید برعهده دانشکده‌های پرستاری باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام پرستاری به نقل از خبرگزاری سلامت، علی محمد آدابی با اشاره به تقویت نیروهای پرستاری و رده‌های آن توسط بیمارستان‌ها گفت: این مسئله به دلیل اینکه افت کیفی ارائه خدمات را به همراه دارد شیوه قابل قبولی نیست. بیمارستان از کادر علمی لازم برای تقویت نیروی پرستاری برخوردار نبوده و این کار باید برعهده دانشکده‌های پرستاری باشد.

وی در رابطه با موضوع امنیت پرستاران در محیط بیمارستان گفت: امنیت پرستار در این محیط باید تضمین شود تا پرستاران هنگام مواجهه با بیمار یا همراهان خشمگین طی شبانه‌روز یا ایام تعطیل دچار مشکل نشوند.

رئیس کل سازمان نظام‌پرستاری ادامه داد: تامین امنیت پرستاران برعهده بیمارستان، حراست و مدیریت آن بوده ولی به دلیل اینکه به لحاظ کمبود نیرو بیمارستان‌ها دچار مشکل هستند گاهی پرستاران مجبور به انجام وظیفه در شیفت اضافه می‌شوند.

وی با بیان اینکه پرستاران شب‌کار به دلیل افت HDL (نوعی کلسترول مفید) سلامت آنها بیشتر در خطر بوده است، گفت: در صورتی که پرستاران گردش شیفتی داشته باشند وضعیت روحی و جسمی آنها برای فعالیت مناسب‌تر خواهد بود.

آدابی در مورد اعتراض برخی به نتایج انتخابات نظام پرستاری خاطر نشان کرد: انتخابات پرستاری جزو سالم ترین انتخابات کشور بود و عضو ناظر بر این انتخابات از خود مجلس انتخاب شده بود.

رئیس کل سازمان نظام‌پرستاری بیان کرد: در کل 134 نفر در انتخابات نظام پرستاری رای دادند و در حضور همه شمارش انجام شد و توسط یک نفر نتیجه خوانده می‌شد. همچنین تمام برنامه هم با دوربین فیلمبرداری و روی صفحه نمایش آمفی تئاتر نمایش داده می‌شد.

وی در پایان اظهارکرد: بعد از انجام انتخابات حق اعتراض هم باقی بود. یک نفر از گروه رقیب اعتراض کرد که در نهایت به این نتیجه رسیدند که 10 رای در هنگام شمارش آرا شمرده نشده بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha