وزیر سابق بهداشت و عضو كمیسیون بهداشت و درمان مجلس درباره معرفی دكتر مرضیه وحید دستجردی به عنوان وزیر پیشنهادی بهداشت دولت دهم، تصریح كرد: خانم دكتر دستجردی تا كنون تجربه مدیریتی در بخش بهداشت و درمان نداشته است، اگر بخواهیم برای سیستمی مدیر انتخاب كنیم به طور طبیعی باید فردی انتخاب شود كه در آن حوزه علم و تجربه‌های مدیریتی داشته باشد و برنامه‌های سیاست‌گذاری را بداند.

دكتر مسعود پزشكیان، نماینده تبریز در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: اگر خانم دكتر دستجردی دارای فاكتورهای تجربه، علم و مهارت مدیریت در بخش بهداشت و درمان بود می‌توانستیم انتظار داشته باشیم كه در طول چهار سال مدیریت در وزارت بهداشت موثر واقع خواهد شد، اما با این روند، شخصا از سابقه مدیریتی، تجربه كار در وزارت بهداشت و آشنایی و اطلاعات وی از برنامه‌های وزارت بهداشت اطلاعی ندارم.

عضو كمیسیون بهداشت و درمان در پاسخ به این پرسش كه آیا خانم دستجردی موفق به اخذ رای اعتماد از مجلس خواهد شد، اظهار كرد: در حال حاضر قضاوت در این خصوص كار دشواری است، باید این موضوع در صحن مطرح شود تا با توجه به اوضاع و احوال مجلس تصمیم گیری شود، چرا كه اكثر وزرایی كه دكتر احمدی‌نژاد برای وزارتخانه‌ها انتخاب كرده، علم و سابقه و مهارت مدیریت ندارند،‌ شاید بتوان گفت نسبت به سایر وزرای پیشنهادی، دكتر دستجردی یكی از خوب‌هاست، به تعبیر بهتر وزرای پیشنهادی، خیلی جای چالش، بحث و گفت‌وگو دارد، در نتیجه تصمیم‌گیری در روز رای اعتماد به وزرای پیشنهادی، كار بسیار سختی است.

پزشكیان در ارزیابی خود از حضور زنان در كابینه دهم گفت: مشكل زن و مرد بودن وزرا نیست، وزیر چه زن باشد و چه مرد باید دارای سابقه، تجربه، علم و نگرش صحیح و مناسب در جهت اهداف حوزه وزارتی بوده و برنامه داشته باشد تا وزیری موفق در اداره وزارتخانه باشد.

وی تاكید كرد: صرف این‌كه زنان برای وزارت در كابینه انتخاب شوند تا سهمی داشته باشند عاقلانه نیست، چرا كه اینجا محلی نیست كه افراد بخواهند سهم‌خواهی كنند، محلی است كه باید كار صورت گیرد تا سیستم براساس برنامه پیش رود نه این‌كه كاری انجام دهیم كه سبب خوشحالی عده‌ای شود و بگویند از ما هم كسی در كابینه وجود دارد.

نماینده مردم تبریز در خانه ملت تصریح كرد: باید برای زن و مرد بستری فراهم كنیم كه به صورت عادلانه رشد كنند تا مشكلی پیش روی پیشرفت زنان و مردان وجود نداشته باشد، حال در این روند رشد هر كه تجربه و علم بیشتری كسب و دقت بیشتری صرف و مهارت اجرا پیدا كرد و توان كار تیمی داشته باشد باید انتخاب شود. مرد و یا زن بودن تفاوتی ندارد.

به گفته این نماینده مجلس، دكتر احمدی‌نژاد با نمایندگان مجلس، حتی افرادی كه در تیم وی قرار دارند هیچ‌گونه مشورت و رایزنی نداشته است، واقعیت امر این است كه اگر بخواهیم مملكت به جایی برسد باید میان رییس جمهور، نمایندگان مجلس، دانشگاهیان و سیاست‌گذاران تعامل و مشورت وجود داشته باشد، به هر حال كسانی كه تصمیمات و سیاست‌های ما در زندگی آنها موثر است باید در اتخاذ تصمیمات جدید از آنها نظرخواهی شود، اگر كاری كنیم كه نظرات آنها در آن دخیل نباشد چگونه می‌توان تصمیم‌گیری كرد، چرا كه برای مردمی تصمیم می‌گیریم كه نماینده آنها هستیم و یا به مردمی قرار است مدیریت كنیم كه مسئول ارائه خدمات به آنها هستیم، اگر خلاف جهت مردم عمل كنیم و سبب نارضایتی آنها شویم نقض غرض است.

پزشكیان در خاتمه در خصوص اعلام رسانه‌ای وزرای پیشنهادی، خاطرنشان كرد: این اقدام رییس جمهور حداقل برای من قابل توجیه نیست و نمی‌دانم با چه دلیل و منطقی علمی، شرعی و اجتماعی اقدام به چنین كاری كرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha