عضو شورای عالی نظام پرستاری، تبعات اجرایی شدن آیین نامه تربیت پرستار بیمارستانی را موجب دوگانگی بین دانشگاه و بیمارستان دانست.

سلامت نیوز: عضو شورای عالی نظام پرستاری، تبعات اجرایی شدن آیین نامه تربیت پرستار بیمارستانی را موجب دوگانگی بین دانشگاه و بیمارستان دانست.

به گزارش سلامت نیوز، حسین پوپ در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام پرستاری، به ابلاغ آیین نامه تربیت پرستار بیمارستانی اشاره کرد و گفت: ابلاغ این آیین‌نامه تهدیدی است بر سلامت جامعه و مردم بر همین اساس باعث اعتراض جامعه پرستاری و بخش درمان و سلامت کشور شده است.

 

وی با اشاره به اینکه در این طرح کارشناسی های لازم انجام نشده و قطعا به بیماران و نظام سلامت صدمه وارد می شود، افزود: چنانچه بخواهند نسبت به اجرایی شدن این آیین نامه اقدام کنند، باید موارد کارشناسی بیشتری در آن مدنظر قرار گیرد و همچنین از صاحب نظران پرستاری نظرخواهی شود و سپس نسبت به تصمیم نهایی برای اجرای آن اقدام کنند.

 

پوپ با تاکید بر اینکه طرح تربیت پرستار بیمارستانی ناپخته است، عنوان کرد: درست است که با کمبود پرستار مواجه هستیم، اما به این شکل که بخواهیم تربیت پرستار را به عهده بیمارستان ها بگذاریم، اشتباه است و باعث صدمه به مردم و بیماران خواهد شد و به همین دلیل است که جامعه پرستاری نسبت به آن واکنش نشان داده است.

 

عضو شورای عالی نظام پرستاری ادامه داد: در حال حاضر، بیمارستان ها شرایط و و نیروی متخصص برای تربیت پرستار و آموزش های لازم را ندارند و باید این کار را به دانشگاه ها بسپارند که البته باز هم شرایط دانشگاه ها نیز در این زمینه کافی نیست.

 

وی افزود: با کمبود پرستار مربی مواجه هستیم که بتواند هیئت علمی آموزش های لازم را در بیمارستان ها ارائه دهند و در مجموع باید زیرساخت های لازم، امکانات و فضای آموزشی کافی برای اجرای این طرح در نظر گرفته شود و متولیان آموزشی باید همان دانشگاه ها باشند و تغییراتی در شیوه آموزش صورت گیرد و با توجه به نیاز جامعه پرستاری نسبت به آموزش و تربیت نیرو اقدام شود.

 
به گفته عضو شورای عالی نظام پرستاری، اگر این طرح اجرا شود دوگانگی میان بیمارستان ها و دانشگاه ها ایجاد خواهد شد

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha