استاد دانشگاه بقیةالله(عج) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی چند اصل مهم تغذیه‌ای برای بخور و نخور بیماران دیابتی را تشریح کرد.

سلامت نیوز:استاد دانشگاه بقیةالله(عج) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی چند اصل مهم تغذیه‌ای برای بخور و نخور بیماران دیابتی را تشریح کرد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل ازتسنیم، دکتر سید مؤید علویان فوق‌تخصص گوارش و کبد در توصیه‌ای درباره چند اصل مهم در بیماران دیابتی اظهار داشت: حفظ وزن بدن در محدوده طبیعی و با توجه به قد و سن و در صورت لزوم کاهش وزن بدن به‌خصوص در بالغین مبتلا به دیابت که وزن اضافی از علل مهم ابتلا به دیابت در آنان است.


رئیس شبکه هپاتیت ایران ادامه داد: همچنین مصرف بقولات (دانه‌های گیاه چون نخود و لوبیا و ماش و عدس و باقلا) حبوبات و میوه‌ها باید در افراد دیابتی افزایش یابد.


علویان تصریح کرد: در این راستا بیماران مبتلا به دیابت می‌توانند گوشت بدون چربی، فرآورده‌های لبنی کم‌چرب یا رژیمی در حد اعتدال مصرف کنند.


این استاد دانشگاه بقیةالله(عج) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: مصرف قند، شکر و غذاهای سرشار از مواد قندی نیز باید در رژیم غذایی بیماران مبتلا به دیابت به حداقل کاهش یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha