یکشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۲

تماس‌های مردم پس از انتشار عکس پزشک قلابی در روزنامه‌ها باعث دستگیری او شد.

سلامت نیوز: تماس‌های مردم پس از انتشار عکس پزشک قلابی در روزنامه‌ها باعث دستگیری او شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از همشهری آنلاین،متهم در حالی به دام پلیس افتاد كه با اجاره خانه‌ای با 150میلیون تومان رهن و ماهانه 5میلیون تومان كرایه، در آنجا مخفی شده بود.
دكتر قلابی از اواخر خرداد امسال تحت تعقیب پلیس قرار گرفت. شاكیان او بیمارانی بودند كه با دست خودشان كارت عابربانك و رمزش را در اختیار مرد كلاهبردار قرار داده بودند و او نیز به راحتی آب‌ خوردن، حسابشان را خالی كرده بود.

یكی از شاكیان به مأموران گفت: برای معالجه به تهران آمده بودم و قرار بود در یكی از بیمارستان‌ها بستری شوم. حدود ظهر، وقتی برای خرید دارو به داروخانه رفتم شخصی كه خود را دكتر حسینی معرفی می‌كرد نزد من آمد و گفت كه متخصص ریه است. سپس مدعی شد كه من قبلا در بیمارستان تحت معالجه او بوده‌ام.

هر چند او را به‌جا نیاوردم اما به حرف‌هایش اعتماد كردم و او در ادامه گفت: «چند روزی است كه یك داروی جدید برای بیماری شما تولید شده كه نایاب است اما من می‌توانم آن را برایتان تهیه كنم.» شاكی ادامه داد: با شنیدن حرف‌هایش از او خواستم كه این دارو را تهیه كند و وی مدعی شد كه كلینیكش چند كوچه بالاتر است و تا من به كلینیك او بروم، وی نیز دارو را تهیه كرده و برایم می‌آورد. او همچنین از من خواست برای خرید دارو كارت عابربانكم و رمزش را در اختیارش قرار دهم و من هم كه فریب وی را خورده بودم این كار را انجام دادم اما بعدا متوجه شدم كه نه‌تنها كلینیكی در كار نیست بلكه وی همه 3میلیون و 600هزارتومان موجودی حسابم را سرقت كرده است.

این مرد تنها كسی نبود كه در دام دكتر قلابی گرفتار شده بود چرا كه به فاصله چند روز پس از او، افراد دیگری هم با مراجعه به پلیس شكایت‌های مشابهی را مطرح كردند. در همه شكایت‌ها، مردی با معرفی خودش به‌عنوان دكتر حسینی، طعمه‌هایش را فریب داده و حساب عابربانك آنها را به بهانه تهیه داروهای جدید و نایاب خالی كرده بود. در ادامه تحقیقات، مأموران موفق شدند تصویری از متهم را كه با دوربین‌های مداربسته یك طلافروشی ضبط شده بود به‌دست آورند.

این تصویر در روزنامه‌ها منتشر شد و پلیس برای به دام انداختن متهم از مردم كمك خواست تا اینكه تعدادی از شهروندان با اداره چهاردهم پلیس آگاهی تماس گرفتند و با جمع‌بندی اطلاعات به‌دست آمده از آنها، مخفیگاه متهم در زعفرانیه شناسایی شد. مأموران این محل را محاصره كردند و توانستند پزشك قلابی را كه شمس‌الله نام دارد دستگیر كنند. این مرد كه خانه‌ای اعیانی با اجاره بالا كرایه كرده بود پس از دستگیری به اداره آگاهی منتقل شد و همزمان تعداد دیگری از شاكیان و مالباختگان با مراجعه به اداره چهاردهم از او شكایت كردند. سرهنگ محمدرضا ذاكر استقامتی، معاون مبارزه با جعل و كلاهبرداری پلیس آگاهی تهران با بیان این خبر گفت: متهم در بازجویی‌ها به ده‌ها كلاهبرداری اعتراف كرد و شاكیان احتمالی می‌توانند برای شكایت به اداره 14پلیس آگاهی تهران مراجعه كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha