سازمان جهانی بهداشت به كشورها و مقامات بهداشتی جهانی اعلام كرد كه برای جوانان، سالخوردگان و زنان باردار داروی ضد ویروس آنفلوآنزا موسوم به «تامی‌فلو» به اندازه كافی ذخیره كنند.

‌این سازمان اعلام كرد: داروی تامی‌فلو باید فقط در اختیار كسانی قرار بگیرد كه مستعد ابتلا به آنفلوآنزای خوكی هستند و مخاطب این سازمان كشورهایی مانند انگلیس است كه این دارو را به طور رایگان در اختیار همگان قرار می‌دهد.

این سازمان پیش از این اعلام كرده بود كه پزشكان باید تصمیم بگیرند چه كسانی نیازمند این دارو هستند و باید آن را دریافت كنند اما در این بیانیه جدید تصریح شده است كه افراد سالمی كه به نوع خفیف و ملایم آنفلوآنزای خوكی مبتلا می‌شوند، نیازی به این دارو ندارند اما جوانان، سالخوردگان،‌ زنان باردار و اشخاصی كه به بیماریها و مشكلات جدی مبتلا هستند، واقعا نیازمند این دارو هستند و باید در دسترس آنها قرار بگیرند.

این سازمان تاكید كرد: اگر تامی‌فلو به طور آزاد و بی رویه در جوامع توزیع شده و استفاده شود این امر منجر به مقاوم شدن ویروس‌ها در برابر دارو می شود و بنابراین جهان با كمبود منابع لازم برای مقابله با آنفلوآنزای خوكی مواجه خواهد شد. این سازمان پیش بینی كرده است كه ظرف دو سال آینده بیش از دو میلیارد نفر در جهان به ویروس آنفلوآنزای خوكی آلوده خواهند شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha