عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت تغییر آموزش پزشکی در کشور گفت: تغییر آموزش پزشکی به آموزش سلامت محور مهمترین بخش برنامه های آموزشی برنامه های وزیر بهداشت پیشنهادی دولت دهم است.

سیامک مره صدق در گفتگو با مهر افزود: با توجه به نیاز کشور برای تغییرات نظام آموزش پزشکی به آموزش سلامت محور، برنامه های وزیر پیشنهادی بهداشت دولت دهم از استانداردهای لازم برای یک برنامه بهره مند بود و سوابق اجرایی و علمی وی نیز می تواند آرای لازم را برای وی کسب کند.

وی خاطرنشان کرد: نیاز ضروری سیستم بهداشت و درمان در کشور، پیاده کردن درست و صحیح سیستم ارجاع و پزشک خانواده است و این موضوع اکنون جایگاهی در میان آموزش علوم پزشکی ندارد.

مره صدق اضافه کرد: هنوز جایگاه مناسبی برای آموزش در حوزه تخصصی پزشک خانواده در نظام آموزش علوم پزشکی تعریف نشده است و تنها پزشکان عمومی که تربیت شده اند وظیفه پزشکان خانواده را به انجام می رسانند که این موضوع نمی تواند به حل مسئله پزشک خانواده در کشور منجر شود.

نماینده کلیمیان در مجلس هشتم تاکید کرد: نحوه آموزش پزشکی در کشور باید به سمت بیماریهای بومی کشور، تاکید بر پیشگیری به جای درمان و تاکید بر تشخیص بیماری با کمک بررسی بالینی به جای بررسی های پاراکلینیکی سوق پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: همه این موارد باید در نظام آموزش پزشکی مورد بازنگری قرار گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha