معاون حقوقی سازمان اوقاف با بیان اینکه ۱۲۰۰ مرکز درمانی و ۲۵ درصد بیمارستان‌های دولتی وقفی است از موقوفه بودن ۳۳ بیمارستان برجسته در تهران خبر داد و گفت: قرار است بیمارستان وقفی سوانح و سوختگی در خیابان مطهری تهران ساخته شود.

سلامت نیوز:معاون حقوقی سازمان اوقاف با بیان اینکه ۱۲۰۰ مرکز درمانی و ۲۵ درصد بیمارستان‌های دولتی وقفی است از موقوفه بودن ۳۳ بیمارستان برجسته در تهران خبر داد و گفت: قرار است بیمارستان وقفی سوانح و سوختگی در خیابان مطهری تهران ساخته شود. 


 به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس،محمدمهدی حاتمی درباره تفاهمنامه سازمان اوقاف و امور خیریه با وزارت بهداشت گفت: نتیجه این تفاهمنامه تشکیل شورای راهبردی وقف و سلامت است که موجب تحول موقوفات بهداشتی کشور می‌شود.


معاون حقوقی و اوقافی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه موقوفات قابل توجهی در زمینه درمانی و بهداشتی در کشور وجود دارد، گفت: هم‌اکنون بانک اطلاعات جامعی از موقوفات درمانی در کشور تهیه شده است که بر اساس اطلاعات این بانک اطلاعات 1200 مرکز درمانی و بهداشتی  و 25 درصد بیمارستان‌های دولتی موقوفه هستند.


وی افزود: براساس تفاهمنامه بین اوقاف و وزارت بهداشت علاوه بر رسیدگی، احیا و تحول در موقوفات درمانی موجود، مراکز جدید درمانی وقفی نیز ایجاد می‌شود.
حاتمی با اشاره به اجرای نیات واقفین در مراکز درمانی وقفی اظهار داشت: قرار است مراکز جدید با مشارکت خیرین و واقفین ساخته شود و هم‌اکنون نیز ساخت بیمارستان‌ها و درمانگاه‌هایی در سراسر کشور آغاز شده است و قرار است در آینده‌ای نزدیک کلنگ ساخت بیمارستان وقفی سوانح و سوختگی به زمین بخورد.


معاون حقوقی و اوقافی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به ساخت بیمارستان وقفی سوانح و سوختگی گفت: این بیمارستان در خیابان شهید مطهری تهران ساخته خواهد شد.


وی با بیان اینکه هم‌اکنون 33 بیمارستان در تهران وقفی است، گفت: بیمارستان‌های لبافی‌نژاد، هاشمی‌نژاد، محب، فیروزآبادی، فیروزگر، غیاثی، رسول‌اکرم(ص)، مهدیه، شفایحیائیان، نجمیه، هدایت در تهران و نمازی شیراز، گودرز یزد و محلاتی تبریز برخی از بیمارستان‌های وقفی کشور هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha