به گفته وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، قرآن به عنوان کتاب زندگی، توجه ویژه‌ای به تمام ابعاد زندگی انسان به خصوص بهداشت و درمان دارد و با بهره‌گیری از آموزه‌های آن می‌توان بسیاری از بیماری‌ها را درمان کرد.

دکتر کامران باقری لنکرانی، با بیان این مطلب گفت: قرآن کریم از مفاهیم پربار و ارزشمندی درباره سلامت روح، روان و سلامت جسم سرشار است. به نوعی كه می‌توان تضمین سلامت جسم و روح مسلمانان را با استفاده از آیات الهی به دست آورد.

وی با اشاره به تاثیر دعا در درمان بیماری‌ها تصریح كرد: تحقیقات فراوان دانشمندان کشورهای غیراسلامی مانند آمریکا در زمینه تاثیر دعا در شفای بیماران نشان می‌دهد که آن دسته از بیمارانی که برای شفای آنها دعا شده بود، زودتر بهبود یافته‌اند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضمن ارزیابی مثبت از برپایی نمایشگاه قرآن در توسعه فرهنگ اسلامی و قرآنی در جامعه گفت: نمایشگاه قرآن با ابتکارات جذاب در رابطه با علوم قرآنی، زمینه جذب اقشار مختلف به این کتاب آسمانی را فراهم می‌کند.

وی همچنین به عملکرد دولت در فرهنگ سازی قرآن اشاره و خاطر نشان کرد: دولت نهم توانست از نظر کمی و کیفی در زمینه فرهنگ سازی قرآنی بسیار مفید عمل کند و ما امروز نظاره‌گر تاثیر این فعالیت‌ها در دانشگاه‌ها هستیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha