قائم مقام وزیر بهداشت در امور مشارکت‌های اجتماعی سازمان‌های مردم نهاد و خیران حوزه سلامت گفت: اکنون ۲۶۷ بیمارستان نیمه تمام در کشور وجود دارد.

وجود ۲۶۷ بیمارستان نیمه‌تمام در کشور

سلامت نیوز: قائم مقام وزیر بهداشت در امور مشارکت‌های اجتماعی سازمان‌های مردم نهاد و خیران حوزه سلامت گفت: اکنون ۲۶۷ بیمارستان نیمه تمام در کشور وجود دارد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا، سیدمحمد هادی ایازی افزود: اگر بنا باشد با اعتبارات دولتی، این پروژه‌ها به اتمام برسد، به ۲۵ سال زمان نیاز است، بنابراین راه برون رفت از این مشکل، حضور و مشارکت مردم در این حوزه است.


وی ادامه داد: عدم حمایت‌های لازم از زیرساخت‌های حوزه سلامت باعث شده تا وضعیت نامناسبی را به لحاظ کمبود مراکز درمانی شاهد باشیم.


ایازی تصریح کرد: جامعه و کشور به سمت می‌انسالی و سالمندی حرکت می‌کند و ضروریست تا مراکز بهداشتی و درمانی افزایش پیدا کند.


قائم مقام وزیر بهداشت با بیان اینکه مردم ایران نشان داده‌اند که در امور خیریه مشارکت قابل توجهی دارند، افزود: در زمانیکه کشور با کمبود فضای آموزشی روبرو بود، مردم این کمبود‌ها را برطرف کردند و امروز که با کمبود فضاهای بهداشتی و درمانی روبرو هستیم، مردم در این حوزه پیشگام خواهند بود.


ایازی گفت: خیرانی را که از ما تقاضای معرفی اولویت‌های بهداشتی و درمانی داشته باشند را به سمت نقاط محروم راهنمایی می‌کنیم و به عنوان نمونه در هفته آینده قرار است با یکی از خیران ساکن آلمان در منطقه باقر شهر حضور پیدا کرده تا بتوانیم یک مرکز درمانی را راه اندازی کنیم.


وی ادامه داد: نقاط محروم کشور مانند استان‌های سیستان وبلوچستان و خراسان جنوبی نیز در اولویت هستند که خیران را برای راه اندازی مراکز بهداشتی درمانی در این مناطق نیز ترغیب کنیم.


ایازی به کمبود شدید مراکز درمانی برای بیماران روانی و سوختگی اشاره کرد و گفت: این حوزه‌ها در اولویت هستند و پیشنهادات بسیار خوبی از سوی خیرین رسیده که در حال بررسی آن هستیم و امیدواریم در یک دوره زمانی بتوانیم نیاز‌ها را رفع کنیم.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha