معاون نظارت و پایش محیط زیست استان تهران با اشاره به افزایش آلودگی هوا در تهران طی روزهای اخیر گفت: با توجه به نوع آلاینده‌های موجود در هوا احتمال بارش باران‌های اسیدی در تهران ضعیف و دور از ذهن است.

سلامت نیوز: معاون نظارت و پایش محیط زیست استان تهران با اشاره به افزایش آلودگی هوا در تهران طی روزهای اخیر گفت: با توجه به نوع آلاینده‌های موجود در هوا احتمال بارش باران‌های اسیدی در تهران ضعیف و دور از ذهن است.


به گزارش سلامت نیوز، محمد رستگاری در گفت‌وگو با فارس در مورد احتمال‌هایی که در مورد بارش باران‌های اسیدی در تهران مطرح می‌شود، گفت: با توجه به حجم آلاینده‌ها و نوع آلاینده‌هایی که در هوای تهران وجود دارد بارش باران اسیدی در تهران ضعف و دور از ذهن است.

وی با بیان اینکه در هواشناسی هیچ چیز به صورت قطعی قابل پیش بینی نیست، گفت: بارش باران اسیدی به این معنا نیست که از آسمان اسید ببارد بلکه اثراتی بر روی برگ درختان و نمای ساختمان‌ةا می‌گذارد که در مجموع این احتمال در مورد استان تهران دور از ذهن است و نباید با چنین پیش بینی‌هایی افکار عمومی را نگران کنیم.

معاون نظارت و پایش محیط زیست استان تهران با بیان اینکه آلودگی هوا در تهران نسبت به روزهای اخیر افزایش داشته است، گفت: وضعیت هوای تهران در 24 ساعت گذشته منتهی به ساعت 11 در وضعیت ناسالم بوده است و میزان غلظت ذرات با قطر کمتر از 2.5 میکرون بر روی عدد 160 قرار دارد.

رستگاری اظهار داشت: در برخی مناطق استان تهران مانند سوهانک و پارک رازی غلظت آلاینده‌ها به بالاتر از 200 هم رسیده است که به شهروندان توصیه می‌شود حتی المقدور از تردد در سطح شهر خودداری کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha