وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی گفت: دو سوم راه را برای واقعی شدن تعرفه های پزشکی آمده ایم و علاقه مندیم دولت یک گام دیگر برای اصلاح این تعرفه ها بردارد تا همه بیمارستانهای دولتی تراز مالی مثبت داشته باشند.

یک گام دیگر تا واقعی شدن تعرفه های پزشکی باید برداریم

سلامت نیوز: وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی گفت: دو سوم راه را برای واقعی شدن تعرفه های پزشکی آمده ایم و علاقه مندیم دولت یک گام دیگر برای اصلاح این تعرفه ها بردارد تا همه بیمارستانهای دولتی تراز مالی مثبت داشته باشند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،حسن هاشمی افزود: سیاست وزارت بهداشت این است که مدیریت اکثر بیمارستانهای دولتی به بخش غیر دولتی واگذار شود و این بیمارستانها با مدیریت غیر دولتی و تعرفه های واقعی بتوانند خدمات مناسبی به مردم ارائه کنند.

وی در پاسخ به این پرسش  که آیا بخش خصوصی می تواند با تعرفه های دولتی، سودآور باشد و آیا از واگذاری بیمارستانهای دولتی استقبال می کند، توضیح داد: اگر تعرفه های پزشکی واقعی باشد، این اتفاق می افتد، در دوره اخیر با اجرای فاز سوم طرح تحول سلامت و اصلاح تعرفه های پزشکی، دو سوم راه را برای واقعی شدن تعرفه ها آمده ایم و علاقه مندیم که یک توجه دیگر در دولت و شورای عالی بیمه به تعرفه های پزشکی بشود.

وزیر بهداشت گفت: اگر دولت یک گام دیگر را برای واقعی شدن تعرفه های پزشکی بردارد، همه بیمارستانهای دولتی تراز مالی مثبت پیدا می کنند.هاشمی افزود: با اجرای فاز سوم طرح تحول سلامت و اصلاح تعرفه های پزشکی، اکثر بیمارستانهای کشور به خصوص بیمارستانهای بزرگ تراز مالی مثبت پیدا کرده اند( بیش از هزینه،درآمد دارند) و برای اولین بار تراز مالی اکثر بیمارستانهای کشور منفی نیست.

وی گفت: اگر تعرفه های پزشکی واقعی شود و مدیریت بیمارستانها به بخش غیر دولتی واگذار شود، آنها خیلی بهتر از دولت و وزارت بهداشت می توانند، مدیریت کنند و بهره وری بیمارستان را افزایش دهند. 

وزیر بهداشت تاکید کرد: اگر تعرفه های پزشکی واقعی شود و مدیریت بیمارستانها به بخش غیر دولتی واگذار شود، فعالیت بسیاری از بیمارستانها، اقتصادی می شود، در آن صورت دولت می تواند به کار اصلی خود که سیاستگذاری و نظارت است، بپردازد.هاشمی همچنین از بالاتر بودن تورم بخش سلامت نسبت به تورم بخش عمومی سخن گفت اما درباره میزان رشد احتمالی تعرفه های پزشکی در آینده نزدیک رقمی را اعلام نکرد.

با اجرای فاز سوم طرح تحول سلامت در آبان سال 93، کتاب ارزشگذاری نسبی خدمات سلامت رونمایی و ابلاغ شد، مطابق این کتاب جدید که مرجع تعرفه گذاری خدمات سلامت است، به طور متوسط تعرفه های خدمات پزشکی حدود 120درصد افزایش یافت.هم اکنون حدود570 بیمارستان دولتی زیر نظر وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی در کشور فعالیت می کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha