یکشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۵
کد خبر: 172030

تلفن های همراه در سال های اخیر محبوب تراز گذشته شده اند ؛از این رو بسیاری از اتفاقات ناخوشایند مربوط به راه رفتن های بی دقت به خاطر توجه به این وسایل افزایش یافته است .

سلامت نیوز: تلفن های همراه در سال های اخیر محبوب تراز گذشته  شده اند ؛از این رو بسیاری از اتفاقات ناخوشایند مربوط به راه رفتن های بی دقت به خاطر توجه به این وسایل افزایش یافته است .

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا زندگی ؛ جاشوا بورول سی و سه ساله ؛ هفته پیش در حال گرفتن یک عکس با تلفن همراه خود حین راه رفتن بود که متاسفانه به دلیل حواس پرتی و برخورد با موانع در مسیر جان خود را از دست داد .علت مرگ وی بی دقتی در راه رفتن و ضربه شدید گزارش شده است .احتمالا یک یا دو باربرای شما نیز اتفاق افتاده است زمانی که در حال راه رفتن هستید عکسی ناگهانی از خود بگیرید و یا یک متن فوری را ارسال نمایید .شما خیلی خوش شانس هستید که اتفاق بدی برایتان رخ نداده است .

به طور فزاینده ای مشاهده می شود که افراد هنگام راه رفتن خیره به دستگاه های الکترونیکی مانند گوشی های هوشمند یا تبلت خود  هستند .با توجه به گزارش سال 2013 از دانشگاه ایالتی اوهایو ؛در سال 2010 بیش از 1500نفر به دلیل بی دقتی در راه رفتن و تمرکز بر گوشی تلفن همراه خود و همچینین ایجاد جراحت در بخش اورژانس مراکز درمانی تحت درمان قرار گرفته اند که در برخی موارد غم انگیز، مانند بورول منجر به مرگ ومیر شده است.  حوادثی این  چنینی طی  سال های اخیر حدود شش برابر افزایش یافته است .

علت اینگونه صدمات به وضوح مشخص و روشن است : هنگامی که افراد نگاه خود را به ابزار در دستشان خیره می کنند و توجهی به مقابل خود ندارند طبیعتا احتمال رخ دادن اتفاقات ناخوشایند ،جراحت و صدمات نیز بیشتر می شود .در نتیجه ؛زمانی که توجه به جلو نباشد احتمال اینکه ناخواسته تغییر مسیر دهند بسیار زیاد است . با توجه به گزارش منتشر شده از شورای ملی ایمنی که از بی دقتی در راه رفتن در گزارش سالانه خود برای اولین بار یاد کرده است ؛این حواس پرتی می تواند علت  ایجاد بسیاری از جراحات هنگام عبور از مسیرهای ناامن و پر از موانع و اشیا بی حرکتی مانند تابلوهای راهنمایی در خیابان ؛درها و یا دیوارهای موجود باشد .

دربسیاری از کشورها مسولین مرتبط در تلاش برای مرتفع کردن مشکلات و برداشتن موانع اضافی و صاف کردن مسیر ها برای حفظ جان شهروندان هستند . چند کشور نیز در صددند تا برای افراد پیاده ای که دچار حواس پرتی در راه رفتن هستند مانند رانندگان بی دقت جریمه ای در نظر بگیرند .پس توصیه می شود که هنگام راه رفتن مراقب خود باشید وتلفن همراه خود را کنار بگذارید .

منبع : سایت PopularScience

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha