رئیس انجمن مراقبت های ویژه ایران گفت، اکنون به 15 تا 20 هزار تخت مراقبت های ویژه نیاز داریم.

سلامت نیوز:  رئیس انجمن مراقبت های ویژه ایران گفت، اکنون به 15 تا 20 هزار تخت مراقبت های ویژه نیاز داریم.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،علی امیر سوادکوهی افزود: اکنون 2700 تخت مراقبت های ویژه در کشور داریم و قرار است تا پایان امسال تعداد این تخت ها به پنج هزار برسد.

وی ادامه داد: براساس استانداردهای کشور، باید 10 درصد کل تخت های بیمارستانی، تخت مراقبت ویژه باشد، اما اکنون 150 هزار تخت در کشور داریم که 2700 تخت آن برای بخش های مراقبت ویژه است که این رقم بسیار ناچیز است.

سوادکوهی گفت: امسال وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موضوع افزایش تخت های مراقبت ویژه را در دستور کار خود قرار داده، بطوریکه سال جاری به نام سال مراقبت های ویژه نامگذاری شد.رئیس انجمن مراقبت های ویژه ایران گفت: برای ایجاد تخت های بخش «آی سی یو» باید میلیاردی هزینه کرد تا بتوان کمبود تخت ها را جبران کرد که در این زمینه نیز دولت باید به ما کمک کند.

وی خاطرنشان کرد: برای ایجاد هر تخت مراقبت های ویژه، 600 میلیون تومان نیاز است زیرا این تخت ها دارای تجهیزات پزشکی و دستگاه های پیشرفته برای ارائه خدمت درمانی به بیماران در بخش «آی سی یو» است.سوادکوهی ادامه داد: کمبود تخت های مراقبت های ویژه را نمی توان در چند سال تامین کرد و زمان بر است و در واقع یک بسیج همگانی می خواهد.

وی ادامه داد: باید از ظرفیت وزارتخانه های دیگر در کشور جهت تامین تخت های مراقبت های ویژه استفاده کرد زیرا هزینه تامین آن بسیار بالا است.به گفته سوادکوهی، نیاز کشور به بخش مراقبت های ویژه روز به روز افزایش می یابد پس کمک دولت و دستگاه های اجرایی مرتبط را جهت ایجاد تخت های مراقبت های ویژه در کشور می طلبد.

رئیس انجمن مراقبت های ویژه ایران گفت: رشته مراقبت های ویژه یک رشته جوان 10 ساله است به همین دلیل نیاز است فعالیت های موثری جهت تامین تخت های «آی سی یو» در کشور انجام شود.وی یکی از معضلات وزارت بهداشت را کمبود تخت های مراقبت ویژه در کشور عنوان کرد و افزود: از زمانیکه رشته فوق تخصصی مراقبت های ویژه در کشور راه اندازی شد، سطح کار بالا رفته و حتی میزان مرگ و میر در کشور نیز کاهش یافته است.

به گفته سوادکوهی، تا پیش از راه اندازی این رشته پزشکی، میزان مرگ در بخش های «آی سی یو» 40 تا 45 درصد بود اما اکنون این رقم به 18 تا 20 درصد رسیده که بسیار امیدوارکننده است.

رئیس انجمن مراقبت های ویژه ایران با بیان اینکه مرگ و میر در بخش «آی سی یو» در کشور در حد جهانی است، افزود: در صورتی که کمبود تخت های مراقبت های ویژه نیز رفع شود، می توان درصد مرگ و میر را بیشتر کاهش داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha