معاون درمان وزیر بهداشت از بستری سالانه 25 هزار نفر در بیمارستان‌های کشور به دلیل سوختگی خبر داد.

سلامت نیوز:معاون درمان وزیر بهداشت از بستری سالانه 25 هزار نفر در بیمارستان‌های کشور به دلیل سوختگی خبر داد. 

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، محمد آقاجانی در حاشیه مراسم آغاز به کار ساخت بیمارستان سوانح و سوختگی در خیابان یوسفیان شهید مطهری اظهار داشت: در حال حاضر 870 تخت مربوط به سوختگی داشته که 100 مورد آن تخت آی‌سی‌یو است و میان نیازهای کشور و امکانات موجود فاصله زیادی داریم.


وی با بیان اینکه سالانه 25 هزار نفر در کشور به دلیل سوختگی در بیمارستان بستری می‌شوند، افزود: هر چند که مشکلات هزینه‌ای برای بیماران سوختگی کمتر شده ولی هنوز در این رابطه مشکلات فراوانی وجود دارد، همچنین زیرساخت‌های ما برای درمان سوختگی در کشور محدود است.


معاون درمان وزیر بهداشت با اشاره به اقدامات انجام شده در رابطه با تأمین زیرساخت‌های مربوط به سوختگی گفت: از سال 93، 7بخش آی‌سی‌یو سوختگی جدید در 7 استان کشور با ظرفیت 77 تختخواب راه‌اندازی شده که بخشی از این تعداد امسال به بهره‌برداری می‌رسد و تعدادی به اوایل سال آینده موکول خواهد شد.
آقاجانی با بیان اینکه ساخت بخش‌های سوختگی و درمان آن پرهزینه است، گفت: ولی با این وجود توسعه بخش‌های سوختگی در کشور یک ضرورت بوده و این مسئله برای تعدادی از استان‌ها نیز بیشتر اهمیت دارد و باید سرمایه‌گذاری را در آنها متمرکز کنیم.


وی ادامه داد:‌ هر چند که در درمان سوختگی پیشرفت داشته‌ایم ولی از این نظر نسبت به کشورهای توسعه‌یافته فاصله داریم در برخی کشورها حتی افراد با سوختگی بیش از 70 درصد هم امکان زندگی پیدا می‌کنند ولی در کشور ما این چنین نیست.


معاون درمان وزیر بهداشت تصریح کرد: علاوه بر راه‌اندازی مراکز جدید نیاز به تربیت پزشکان متخصص در این زمینه و پرستار در بخش سوختگی داریم که اگر این اقدامات انجام شود گام‌های بلندی را در درمان سوختگی برداشته‌ایم.


آقاجانی به تولید بافت پوست از طریق کشت سلولی اشاره کرد و گفت:‌اگر امکان بافت سلولی در کشور فراهم شود و تولید پوست طبیعی  از سلول خود بیمار صورت گیرد یک گام موثرتری برای درمان سوختگی بر خواهیم داشت که تلاش در این زمینه انجام می‌‌گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha